rés a présen - Inkább zártkörű összejövetelekre - Martin Krisztina fashion artist

  • .
  • 2009. november 26.

Trafik

rés a présen: A Budapest Fashion Week programján látható a "Fashion In-fusion" című kollekciód (a V.A.M. Designban), amelyben a "nagyváros és a természet kontrasztja adja a ruhák jellegét".
Általában mik alakítják a kreációidat?

Martin Krisztina: Alapvetően érzelmi hatások. Az aktuális élethelyzetek, különböző művészeti élmények, film, színház, tánc, képzőművészet. Itt most képekben jelennek meg a különböző témák, London a jellegzetes emeletes busszal a tömegközlekedést, a városi zsúfoltságot jelenti, amiben nap mint nap részünk van, ezzel szemben más öltözetekben a természet jelenik meg, kézműves gobelin formájában. Erősen foglalkoztattovábbá az emberi test mai értelmezése, a tökéletességre való művi törekvés, az emberi test mesterséges alakítása, torzítása.

rap: Mitől lesz valaki fashion artist?

MK: Részemről igyekeztem a szakma egészébe betekinteni, az angol szabóságból indulva a színházi, illetve filmes produkciókon át divatcégeknél kereskedelmi kollekció tervezéséig, illetve arculat- és formaruha-tervezést is végeztem.

rap: Szerinted hogyan öltözködnek a magyar fiatalok?

MK: Az emberek egy része alapvetően igényes, igazából a tartalom, az érték felismerése ésbecsülete hiányzik, helyette a sznobizmus dívik.

rap: Mik a terveid télre? Hova jársz bulizni, és akkor hogyan öltözöl?

MK: Pillanatnyilag a saját márka és arculat kialakításán dolgozom, de még inkább szeretnék elmenni a személyesség, a minőség és a művészet felé, ezt jelenti a "fashion artist" fogalom. Nem járok szórakozóhelyekre, inkább koncertekre, magyar előadókéra elsősorban, táncelőadásokra, valamint zártkörű összejövetelekre.

rap: Kiknek tervezel szívesen?

MK: Minden alkalommal igyekszem valami személyre szólót készíteni, fontos, hogy minél hamarabb minél alaposabban megismerjem az illetőt. A kollekción belül is különböző vonalak vagy "minikollekciók" vannak, más-más vonalvezetéssel, anyaghasználattal, és ezek alapján sokan találnak a személyiségükhöz illő öltözetet, illetve stílust, amiből aztán ki tudunk indulni.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.