tévésmaci - Kutyából nem lesz pilóta

  • .
  • 2011. június 2.

Trafik

Amikor Sztupa és Troché azon a gyönyörű legelőn meglátták az egyszarvút, minden olyan volt, mint amilyennek már sokszor elképzelték. A monocerosznak tényleg lófeje volt, és tényleg lóteste - a többi is mind stimmelt, a színek, a formák, a végén az oroszlánfarok is.
Csak az a kutya mit keres itt, azt ki küldte? Mindegy, valamit csinálni kell, azért jöttek, hogy befogják az unikornist, ha kell, viszik a spicckutyát is. Brokita, az állatorvosék szökött kutyája észrevette ugyan őket, ahogy - szinte szerencsétlenül - állnak a legelő szélén, de (elég ügyetlenül) úgy tett, mintha nem törődne velük, továbbra is az egyszarvú körül ugrabugrált, ám egy idő után annak is feltűnt, hogy a szeme sarkából folyton azt a két bámészkodót figyeli. Hirtelen irányváltoztatással a legelő széle felé iramodott, a spicc a nyomában, mintha nekijük akarna rontani, rosszabb esetben felnyársalná őket a szarvával. Várták, nem várták, számítottak rá vagy sem, Sztupa és Troché azonnal reagáltak, elmúlt róluk rögtön minden földbegyökereződés. Finoman elléptek egymás mellől, éppen csak annyira, hogy ne egy, hanem két célpontot nyújtsanak, de ha kell, ismét egymás mellé tudjanak kerülni. Hogy a helyzet még komplikáltabb legyen, e pillanatban érkezett meg "mafa és Vonyarc is lélekszakadva a Szenesbe, lihegtek, fújtattak, futva tették meg az utat a Kacsaúsztatótól idáig. Vonyarc mintha tegnap még nem is menekült volna Sztupa és Troché elől a tó közepére, most egyenesen odavágódott melléjük, szikrázott a szeme, kidüllesztette a mellkasát, és igyekezett minél egyenletesebben lélegezni. "mafa is odaért. Mi meg eljöttünk tévézni.

Pénteken (3-án) miután az eddig mulasztók letudták a napközbeni sztenderdeket (háromkor Tizenkét dühös ember a Filmmúzeumon, rögtön utána Estély habfürdővel, majd fél nyolc előtt a film+2-n Rocky Horror Picture Show), kilenc után választanunk kell, nem kevesebből, mint magából az időből. 21.10-kor a film+-n Total Recall - Az emlékmás (1990) a bulvár aktuális kedvencével, Schwarzeneggerrel, 21.40-kor pedig az m1-en Terry Gilliam vezet mindenkit az orránál fogva a sherwoodi erdőből egészen a Titanicra az 1981-es Időbanditák segítségével.

Szombaton a Cinemax John Cassavetes dolgainak tárgyalásában este fél tíz előtt ér el az Egy hatás alatt álló nőig. Ha ez nem így lenne, nyugodtan mondhatnám, hogy hagyják a fenébe a tévézést az egész hétvégén, hisz annyi minden mást lehet csinálni.

Vasárnap például a javíthatatlanok csekkolhatják az MGM-en 18.25-kor az 1997-es Tizenkét dühös ember megtekintésével a pénteken látottakat. Egész pontosan azt, hogy miért is marhaság általában a remake. Nyilván csinálni megéri, de nézni biztosan nem.

Hétfőn délután három előtt a Filmmúzeum ezredszer leadja régi kedvencünket, A spessarti fogadót, aminek bár módfelett kevés köze van Hauff meséihez, de attól még vicces nekiveselkedés, és kortörténeti tünetként jól hasznosítható. Az MGM westernnapjának érdekessége a 18.15-kor kezdődő Kitaszítva (Nincs bocsánat) 1960-ból. Az általában szép fehér hölgyeket adó Audrey Hepburn itt elrabolt indián lányt ad, akit valahai övéi igyekeznek visszaszerezni Burt Lancaster családjától. A filmet John Huston rendezte. A Cinemaxon is lesz egy western este 10-kor, igaz, spagetti: A Jó, a Rossz és a Csúf. Előtte nyolctól a saját kukájából dolgozó m1 lejátssza a Nápolyt látni és... c. 1972-es magyar vígjátékot - felteszem, ugyancsak mint kortünetet.

Kedden éjjel, 1.15-kor a Cinemaxon megy a világ nyilván legjobb filmje, a Florida, a paradicsom.

Szerdán este kilenckor a Filmmúzeum a videokorszak hajnalának bűnösen népszerű marhaságával keresi kedvünk, lehet, hogy én is megnézem a Részeges karatemestert - csak tréfáltam. Ellenben 0.25-től a Meggyónom című 1953-as Hitchcock-remek nyilván megéri, hogy fennmaradjunk. Fél kilenctől az MGM-en volt Fellini: Róma és utána rögtön Hair, mely művekkel szerencsére máris visszaértünk a startvonalra, a notórius mulasztókhoz. Úgyhogy itt a vége, pá, önök se mondjanak csütörtököt!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.