Tévétorrent

Blandings

Tévétorrent

Játék a kastélyban - angol módra, így lehetne összefoglalni e komédiasorozatot, amely saját erényei mellett azért is dicséretes, hiszen bátor próbálkozás egy ősi műfaj továbbéltetésére a high concept világ sűrűjében.

A Blandings Kastély-regényekben P. G. Wodehouse elragadó - ahogy mondani szokták "igazi angol" - humorral rajzolja a múlt század húszas éveinek kosztümös, komornyikos, kastélyos történeteit. Elszegényedő, főleg rigolyákban és nyelvhasználatban őrzött nemesség, biciklivel járnak, s a pénzüket egy bolond unokaöcs szórja.

Jellem- és helyzetkomikumokra épülő 30 perces kis etűdöket kapunk, amelyek egyszerre bőven elegendőek is - jóból is megárt a sok, ún. angol humorból meg pláne. Ismerjük az összes figurát: a házsártos nagynénit, a habókos főrendet, az okos komornyikot, a házasodni nem akaró unokahúgot... Well, ismerjük és szeretjük. Kivált a nagyszerű színészi játéknak hála, hiszen a klasszikus komédia tudottan csak úgy bírhat túllépni az erőltetett bohóckodáson, ha nagyon komolyan veszik: a jó ritmus, az igényes képi világ és a színészi játék létfontosságú. Timothy Spall, Mark Williams, Jennifer Saunders neve szerencsére nemcsak jól cseng, de tökéletes biztosíték is a magas színvonalra.

Persze akárcsak Rejtő művei, valószínűleg a Blandings is papíron működik jobban, s Wodehouse rajongói is bizonyára erős kételyekkel fordulnak a tévé felé. De ezúttal nem izzadságszagú poénkodást pakolnak eléjük, inkább egy vasárnapi matinészínházi előadást.

Az ízes british english kedvelőinek igazi csemege.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

A lélekkufárok

„Felkérjük Kuminetz Gézát (rektor atya – a szerk.), hogy tartsa fenn a dékán fegyelmi döntését, és szükség esetén követelje meg azon oktatók önkéntes távozását, akik tartósan aláássák az intézmény keresztény identitását” – áll a CitizenGO nevezetű „ultrakonzervatív” (lefordítva: bigott) lobbiszervezet hazai lerakatának augusztus 28-án kelt, Megvédjük a keresztény oktatás szabadságát a Pázmányon! című petíciójában.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”