Feminista western – nem csoda, hogy ilyen hívogató szóösszetétellel Scott Frank író-rendezőnek még Steven Soderberghet is sikerült megnyernie – ráadásul épp az ő ötlete volt, hogy a sztorit ne kétórás filmként, hanem közel nyolcórás sorozatként vezessék elő.
A bő lé jót tett a Godlessnek – néhány történetszálra még így sem jutott elég idő, de a hangulat megteremtésére igen. Úgy lopakodik felénk a sorozat, mint a végtelen prérin suhanó halál; vagy épp a robbanás után a bányából felszálló korom. Mindkettő hangsúlyos szereplő: előbbit Jeff Daniels hozza kiválóan, utóbbi pedig azért felelős, hogy Új-Mexikó La Belle kisvárosában jóformán kihaltak a férfiak. A városka így szinte teljes egészében a nők irányítása alá került – csakhogy a férfiak még így is körülbelül kétszer annyit szerepelnek; erős, független női figura pedig egy, legfeljebb másfél, ha van.
A Godless mégis remekül egyensúlyoz a westernklisékkel, a szereplői pedig vannak olyan érdekesek, hogy végig fenntartják a feszültséget: akad négy lábon, de fél kézzel vágtató Gonosz, aki pontosan tudja hogyan fog meghalni; rövidlátó seriff, akinek nem csak a szeme világát kell megmentenie; vagy épp karakán tomboy. A sztori szerint a régi bandájától a zsákmánnyal együtt megszökő tékozló fiú véletlenül a nők földjére téved, de egykori főnöke és fogadott apja bosszút lihegve vágtat a sarkában. A hangsúly főleg az üldözéses bosszúszálon van, pedig a városka sorsa érdekesebb: hogyan alakultak át a női szerepek, ki a hatalom várományosa, és ki végzi ezután a munkát?
Magyar felirat: Mr. Bishop (jön)