Tévétorrent

Love, Victor

Tévétorrent

2018-ban nagyot robbant a Kszi, Simon c. romkom, még úgy is, hogy alapvetően nem volt egy forradalmi alkotás. Sőt, kimondottan ártalmatlan volt: főhőse egy középosztálybeli, fehér fiú, aki „olyan, mint te”, csak épp meleg. Szülei elfogadóak és visszafogottan módosak, Simon pedig snájdig heterónak is elmenne – csak semmi feminin, feltűnősködő elhajlás. Még a lányoknak is bejön. Láttunk már ilyet, de azért mégiscsak jólesett, hogy Simonnak nem az iskolai verésekkel vagy a dramaturgiailag hatásos halállal kell szembenéznie, csak önnön félénkségével, hogy nem tudja randira hívni a vágyott fiút.

A film spin-offjaként készült Love, Victor amellett, hogy megalapozza a maga ízléses, fogatlan tiniidilljét, igyekszik szembenézni az előd örökségével is. Szó szerint. A Puerto Ricó-i Victor konzervatív, munkásosztálybeli családjával Atlantába költözik, és Simon gimnáziumába kezd járni, ahol a fiú immár legenda. Már az első epizódban levelet ír neki, ahol szemére veti kiváltságait, melyek megkönnyítették, hogy melegként elfogadást nyerjen a heterók közt (amit igen szorgosan keresett is). Victor egyszerre követi a fiút és lázad is ellene, hogy megtalálja saját queer identitását (ahol mind a származása, az osztályhelyzete és a szexualitása metszik egymást). Az igyekezet dicséretes, de a Love, Victor célja mégsem a nüanszok előbányászása és a felforgató új nézőpontok meglelése. Csak visszafogottan lázad, mint egy eminens diák, aki otthon is mindig segít a mamának – senkit sem bánt meg, a cél az, hogy mindenki jól érezze magát.

Magyar felirat: Menzer

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.