Tévétorrent

Love, Victor

Tévétorrent

2018-ban nagyot robbant a Kszi, Simon c. romkom, még úgy is, hogy alapvetően nem volt egy forradalmi alkotás. Sőt, kimondottan ártalmatlan volt: főhőse egy középosztálybeli, fehér fiú, aki „olyan, mint te”, csak épp meleg. Szülei elfogadóak és visszafogottan módosak, Simon pedig snájdig heterónak is elmenne – csak semmi feminin, feltűnősködő elhajlás. Még a lányoknak is bejön. Láttunk már ilyet, de azért mégiscsak jólesett, hogy Simonnak nem az iskolai verésekkel vagy a dramaturgiailag hatásos halállal kell szembenéznie, csak önnön félénkségével, hogy nem tudja randira hívni a vágyott fiút.

A film spin-offjaként készült Love, Victor amellett, hogy megalapozza a maga ízléses, fogatlan tiniidilljét, igyekszik szembenézni az előd örökségével is. Szó szerint. A Puerto Ricó-i Victor konzervatív, munkásosztálybeli családjával Atlantába költözik, és Simon gimnáziumába kezd járni, ahol a fiú immár legenda. Már az első epizódban levelet ír neki, ahol szemére veti kiváltságait, melyek megkönnyítették, hogy melegként elfogadást nyerjen a heterók közt (amit igen szorgosan keresett is). Victor egyszerre követi a fiút és lázad is ellene, hogy megtalálja saját queer identitását (ahol mind a származása, az osztályhelyzete és a szexualitása metszik egymást). Az igyekezet dicséretes, de a Love, Victor célja mégsem a nüanszok előbányászása és a felforgató új nézőpontok meglelése. Csak visszafogottan lázad, mint egy eminens diák, aki otthon is mindig segít a mamának – senkit sem bánt meg, a cél az, hogy mindenki jól érezze magát.

Magyar felirat: Menzer

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.