Tévétorrent

Prey

Tévétorrent

A britek szinte alattomosan gyártják a jobbnál jobb bűnügyi sorozatokat (hogy csak néhányat említsünk: Happy Valley, Broadchurch, vagy épp a beljebb magasztalt Fortitude). S vernek is mindenkit a hazai pályáján: az amerikaiakat a rafinált cselekményvezetésben és hatásos fordulatokban, a skandinávokat az alapos jellemrajzban és sűrű atmoszférában.

Chris Lunt minisorozata ráadásul képes arra a ritka bravúrra, hogy ugyanolyan hangsúlyt fektessen történetre és figurákra. Maga az alaphelyzet rendkívül egyszerű: egy nyomozót ártatlanul vádolnak meg fe­lesége és kisfia meggyilkolásával, ezért menekülni kényszerül saját kollégái/barátai elől. Kettős cselekményszálat követünk, melynek során a megvádolt Marcus Farrow a valódi gyilkost keresi, miközben kollégái rá vadásznak. Mindkét nyomozás egymásba fonódó, többszörös csavarokat tartogat, állandóan arra kényszerítve a nézőt, hogy újrarendezze a kapott információkat. Emellett a szereplők jellemrajza és háttértörténete mögött is rengeteg írói munka van, ami nem csupán a szereplők hitelességét szolgálja, hanem a motivációkat és a fordulatokat is magyarázza. Ahhoz, hogy ez működjön, nagyon biztos színészekre van szükség: John Simm a hétköznapiságukban is komplex, talajvesztett, felszín alatt parázsló fér­fi­hősök specialistája, korunk nagy színésze, Rosie Cavaliero kellemetlen, mániákus üldözőből szinte észrevétlenül válik nemes és méltó ellenféllé, Anastasia Hille pedig az utolsó pillanatig hihetően képes változtatni pozícióját a történetben.

A Prey végig feszes, jó ritmusú, mégis szívszorító krimi három részben.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.