Tévétorrent

Sleepy Hollow

Tévétorrent

Az utóbbi idők meséket rekontextualizáló tendenciája (Once Upon a Time, Grimm) utolérte Washington Irving Az Álmosvölgy legendája c. novelláját is: a sok poénra lehetőséget adó, ám könnyen gyermeteggé váló időutazós-kultúrsokkos szakág csapott le rá.

Ichabod Crane ezúttal a függetlenségi háború hőse, aki több száz éves álmából ébredve a mai völgyben találja magát. Vele együtt újra felbukkan a titokzatos fej nélküli lovas, akivel kénytelen ismét megküzdeni - immár egy afro-amerikai rendőrnő segítségével. A sorozat végsőkig hajtja a buddy movie-k ellentétes jellemeinek dinamikáját: a hősöket itt nemi, társadalmi és extrém kulturális különbségek is elválasztják. Az öntudatos, demokratikus gyökereire büszke mai amerikai polgár kerül szembe saját mítoszaival, szabadságjogokról alkotott ideáival. Amellett, hogy a sorozat dicséretes iróniával kezeli az amerikai eszményeket, számos hibája van. Már a pilot is túlzásokba esik (az apokalipszis megakadályozása mint cél, a röhejig túlspilázott fantasztikus elemek), másrészt elsieti az expozíciót: a figurák nincsenek rendesen felépítve, és nem értjük, hogy a rendőrnő tulajdonképpen miért is segít Crane-nek. A későbbi epizódok kicsit elszakadnak a nagyzolós fő cselekményszáltól, és kitekintenek az amerikai kultúra sokrétű gyökereire; palimpszesztként felidézve az indián mitológia, a Biblia és a középkori babonák elemeit, melyek kiválóan alkalmasak a sorozat horrorjegyeinek kidomborítására. A Sleepy Hollow helyenként ötletes és többnyire félelmetes széria, ám ennek ellenére is csak egyszer nézhető darab.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.