Tévétorrent

Sleepy Hollow

Tévétorrent

Az utóbbi idők meséket rekontextualizáló tendenciája (Once Upon a Time, Grimm) utolérte Washington Irving Az Álmosvölgy legendája c. novelláját is: a sok poénra lehetőséget adó, ám könnyen gyermeteggé váló időutazós-kultúrsokkos szakág csapott le rá.

Ichabod Crane ezúttal a függetlenségi háború hőse, aki több száz éves álmából ébredve a mai völgyben találja magát. Vele együtt újra felbukkan a titokzatos fej nélküli lovas, akivel kénytelen ismét megküzdeni - immár egy afro-amerikai rendőrnő segítségével. A sorozat végsőkig hajtja a buddy movie-k ellentétes jellemeinek dinamikáját: a hősöket itt nemi, társadalmi és extrém kulturális különbségek is elválasztják. Az öntudatos, demokratikus gyökereire büszke mai amerikai polgár kerül szembe saját mítoszaival, szabadságjogokról alkotott ideáival. Amellett, hogy a sorozat dicséretes iróniával kezeli az amerikai eszményeket, számos hibája van. Már a pilot is túlzásokba esik (az apokalipszis megakadályozása mint cél, a röhejig túlspilázott fantasztikus elemek), másrészt elsieti az expozíciót: a figurák nincsenek rendesen felépítve, és nem értjük, hogy a rendőrnő tulajdonképpen miért is segít Crane-nek. A későbbi epizódok kicsit elszakadnak a nagyzolós fő cselekményszáltól, és kitekintenek az amerikai kultúra sokrétű gyökereire; palimpszesztként felidézve az indián mitológia, a Biblia és a középkori babonák elemeit, melyek kiválóan alkalmasak a sorozat horrorjegyeinek kidomborítására. A Sleepy Hollow helyenként ötletes és többnyire félelmetes széria, ám ennek ellenére is csak egyszer nézhető darab.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”