Tévétorrent

Helix

Tévétorrent

Meglepően jól irányzott keverék: adott egy ismeretlen vírus, egy csomó fagyott majom, egy tökéletesen elzárt sarkvidéki kutatóközpont és némi fekete trutyi. Egy kicsit zombis, egy kicsit mutánsos, de szerencsére egyik sem egészen. Talán éppen emiatt hat viszonylag üdítően a high concept sorozatok tömkelegében.

A történet hőse néhány szuperképzett virológus, akik többnyire férj-exfeleség-rajongó gyakornok felállásban még egy családi drámát is hoznak a kórházsorozat mellé. De ez legyen a legnagyobb gond: a kissé erőltetett családi szálak ellenére ügyesen fűzött sztorit kapunk, amelyben természetesen nemcsak a vírus mibenlétét, kibenlétét és ellenszerét kell megfejteni, hanem azt is, hogy egyáltalán mit művelnek egy több mint száz tudóst foglalkoztató, tökéletesen elzárt kutatóállomáson. Nyilván egyik várható fordulat sem váltja meg a világot, de legalább nem bosszantók, hanem szórakoztatók és ügyesen kidolgozottak. A figurák a helyükön vannak, nagy színészi villongásokat ugyan hiába várunk, de az apró részletek nagyon is izgalmasak és szerethetők. Sikerült egy csiszolt és egységes képi világot alkotni, amely egyrészt a hideg fények, a hó és fém laboratóriumi összezárásából ered, de megspékelik ezt egy érdekes, szaggatott vágástechnikával is. Ennél már csak a zene jobb találat: a sorozat teljes egészével ellentétben álló bájos, vidám, csilingelő dallamok betolása a főcím és a stresszhelyzetek alá borzasztó jó húzás; némi kifordított tébolyt és öniróniát ígér. Így lesz a Helix a sok ugyanolyan sorozatelemből összerakva kicsit más, még ha nem is fertőző.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”