Tévétorrent

Strange Empire

  • - greff -
  • 2014. december 22.

Tévétorrent

Noha a zsáner nagy napjai már rég elsüllyedtek a porban, azon a tényen semmi sem változtat, hogy a western nemesít. Nincs az a történet, ami nem emelkedik feljebb néhány szintet, ha postakocsis-seriffcsillagos közegbe helyezik, és pláne nincs olyan karakter, aki ne mutatna jobban forgótáras pisztollyal az oldalán. Ennyit még a Strange Empire készítői is ténylegesen felfogtak.

A kanadai sorozatot így eleinte igen jó nézni: a vadnyugat félin­dián, gyorskezű angyalát adó Cara Gee-n vagy az autista amatőr orvost alakító Melissa Farmanen pompásan mutatnak a korabeli hacukák, és igazán mesésen tudnak – lóháton vagy gyalogszerrel – egyik faháztól a másikig bandukolni. A kanadai határvidéken sorsverte nők és gonosz fehér férfiak által bonyolított történet azonban nem csupán a vadnyugati poroszkálásról szeretne beszélni, hanem az istenétől és jogrendszerétől megfosztott emberállat javíthatatlan veszettségéről is. Ehhez azonban világot kellene festeni, majd magasra emelni a téteket. A Strange Empire mindkét fronton kudarcot vall: a környezetrajz szegényes, a színészi játék középszerű, a hangulat olyan, mint egy jelmezbálon – de olyannyira, hogy a rokonszenves nőalakot csak karcolja a golyó, a részeg szörnyek pedig mégsem erőszakolják meg végül a gyerek­lányokat.

Mindez nemcsak a Deadwood után, hanem már Peckinpah színrelépése környékén is fájdalmasan kevés lett volna.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.