Tévétorrent

The Defenders

  • Gera Márton
  • 2017. szeptember 30.

Tévétorrent

Képregényrajongóknak, Marvel-őrülteknek, a szuperhősök után gyermeki örömmel vágyakozó sorozatjunkie-knak az idén hamarabb jött a karácsony, az ajándékot pedig a Netflix szállította, amikor összeeresztette a szegény emberek szuperhőseit, a feltörekvő megmentőket, akiknek eddig a vásznon nem, csupán a tévében jutott hely. Nyolc részen keresztül üldözi tehát a gonoszt a vak Daredevil, a nagyképű Jessica Jones, a szótlan Luke Cage meg Iron Fist, akinek pompás, fénylő vasököl adatott, de színészi talentum sajna kevesebb.

Milyen szép is lehetett volna ez az összeröffenés, ha a forgató­könyvírók nem állnak meg félúton, s nem elégszenek meg azzal, hogy itt vannak ezek az erős férfiak és egy hölgy, a sikerhez pedig nyilván elég a látványuk. A félsikerhez biztosan elég, mert van itt csodásan megkomponált csihi-puhi, feltámasztás a halálból, haldokló főgonosz (micsoda öröm lett volna, ha Sigourney Weavernek több jelenete akad), és rakásnyi olyan dolog, amiért lehet szeretni a szuperhősös sztorikat (van-e benne kívül hordott alsógatya?).

Csak közben meg az eleve is vékonyka (meg kell menteni New Yorkot, anyám) cselekmény végképp nem akar egyről a kettőre jutni, vannak hosszas felvezetések, nagy beszólások, ám a valódi történéseket kispórolták. Aztán a hatodik rész végén jön egy jelentősnek szánt, rémes fordulat, amitől csak azok nem akarják rögtön befejezni ezt a miniszériát, akik Daredevillel fekszenek és Iron Fisttel kelnek. A többieknek meg marad a keserű tanulság, hogy már a szuperhősökben sem lehet feltétlenül megbízni.

Magyar felirat: feliratok.info

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."