Tévétorrent

Ozark

Tévétorrent

A Breaking Bad Walter White-ja már megismertette a közönséggel a valószínűtlen, apuka-bűnöző figuráját – egyértelműen az ő örököse az Ozark Martin Byrde-je is. A különbség köztük csak annyi, hogy míg White jóravaló családapaként indult, majd fokozatosan vesztette el gátlásait és vált belőle mesterbűnöző, addig Byrde eleve becstelen, pénzmosóként kezdi. Emiatt más a két sorozat tétje is: míg White „fejlődéstörténetében” éppen az az izgalmas, hogy családja és tulajdonképpen önmaga számára is meglepő módon tárulnak fel bűnözői kvalitásai, addig Marty kész figura, akit már be lehet hajítani a bizarrabbnál bizarrabb bonyodalmakba.

Az Ozark a kortárs amerikai szorongások filmje. Byrde egy mexikói drogkartell pénzmosója, aki magára haragítja a főnökét, de kibeszéli magát a kivégzésből, és esélyt kap, hogy újraépítse a kartell chicagói pénzmosó rendszerét az USA középső részén lévő Ozark-hegységben. Byrde megtestesíti az átlagpolgár számára átláthatatlan pénzügyi rendszert, amelynek legális működése csak álcául szolgál az illegáli­saknak. A felszín alatt feszültségekkel, hazugságokkal teli Byrde család pedig a jóravaló középosztálybeli amerikai családmodell tagadása. Fenyegetőnek tűnik a kintről és bentről érkező másság is: a kiszámíthatatlan és vérengző mexikóiak és a vidéki redneckek. Az Ozark kevesebb időt szán a jellemfejlődésre, annál többet az akcióra és atmoszférateremtésre (legfőbb eszközei a döglött állatok és a keselyűk). Kicsit olyan, mint a főhőse: hangzatos sztorikkal kibeszéli magát a szorult helyzetéből. A nagy izgalmak közepette észre sem vesszük, mennyit blöfföl.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.