Tévétorrent

Ozark

Tévétorrent

A Breaking Bad Walter White-ja már megismertette a közönséggel a valószínűtlen, apuka-bűnöző figuráját – egyértelműen az ő örököse az Ozark Martin Byrde-je is. A különbség köztük csak annyi, hogy míg White jóravaló családapaként indult, majd fokozatosan vesztette el gátlásait és vált belőle mesterbűnöző, addig Byrde eleve becstelen, pénzmosóként kezdi. Emiatt más a két sorozat tétje is: míg White „fejlődéstörténetében” éppen az az izgalmas, hogy családja és tulajdonképpen önmaga számára is meglepő módon tárulnak fel bűnözői kvalitásai, addig Marty kész figura, akit már be lehet hajítani a bizarrabbnál bizarrabb bonyodalmakba.

Az Ozark a kortárs amerikai szorongások filmje. Byrde egy mexikói drogkartell pénzmosója, aki magára haragítja a főnökét, de kibeszéli magát a kivégzésből, és esélyt kap, hogy újraépítse a kartell chicagói pénzmosó rendszerét az USA középső részén lévő Ozark-hegységben. Byrde megtestesíti az átlagpolgár számára átláthatatlan pénzügyi rendszert, amelynek legális működése csak álcául szolgál az illegáli­saknak. A felszín alatt feszültségekkel, hazugságokkal teli Byrde család pedig a jóravaló középosztálybeli amerikai családmodell tagadása. Fenyegetőnek tűnik a kintről és bentről érkező másság is: a kiszámíthatatlan és vérengző mexikóiak és a vidéki redneckek. Az Ozark kevesebb időt szán a jellemfejlődésre, annál többet az akcióra és atmoszférateremtésre (legfőbb eszközei a döglött állatok és a keselyűk). Kicsit olyan, mint a főhőse: hangzatos sztorikkal kibeszéli magát a szorult helyzetéből. A nagy izgalmak közepette észre sem vesszük, mennyit blöfföl.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.