Tévétorrent

Ozark

Tévétorrent

A Breaking Bad Walter White-ja már megismertette a közönséggel a valószínűtlen, apuka-bűnöző figuráját – egyértelműen az ő örököse az Ozark Martin Byrde-je is. A különbség köztük csak annyi, hogy míg White jóravaló családapaként indult, majd fokozatosan vesztette el gátlásait és vált belőle mesterbűnöző, addig Byrde eleve becstelen, pénzmosóként kezdi. Emiatt más a két sorozat tétje is: míg White „fejlődéstörténetében” éppen az az izgalmas, hogy családja és tulajdonképpen önmaga számára is meglepő módon tárulnak fel bűnözői kvalitásai, addig Marty kész figura, akit már be lehet hajítani a bizarrabbnál bizarrabb bonyodalmakba.

Az Ozark a kortárs amerikai szorongások filmje. Byrde egy mexikói drogkartell pénzmosója, aki magára haragítja a főnökét, de kibeszéli magát a kivégzésből, és esélyt kap, hogy újraépítse a kartell chicagói pénzmosó rendszerét az USA középső részén lévő Ozark-hegységben. Byrde megtestesíti az átlagpolgár számára átláthatatlan pénzügyi rendszert, amelynek legális működése csak álcául szolgál az illegáli­saknak. A felszín alatt feszültségekkel, hazugságokkal teli Byrde család pedig a jóravaló középosztálybeli amerikai családmodell tagadása. Fenyegetőnek tűnik a kintről és bentről érkező másság is: a kiszámíthatatlan és vérengző mexikóiak és a vidéki redneckek. Az Ozark kevesebb időt szán a jellemfejlődésre, annál többet az akcióra és atmoszférateremtésre (legfőbb eszközei a döglött állatok és a keselyűk). Kicsit olyan, mint a főhőse: hangzatos sztorikkal kibeszéli magát a szorult helyzetéből. A nagy izgalmak közepette észre sem vesszük, mennyit blöfföl.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."