Tévétorrent

The Good Doctor

Tévétorrent

Jobb lesz-e attól egy kórház, ha autizmussal élő sebészt alkalmaz? És jobb lesz-e egy kórházsorozat? A kérdés azért is jogos, mert az elmúlt években divat lett jól funkcionáló autistákat megtenni főszereplőnek. Minek következtében a valamelyes társadalmi haszon (ismeretterjesztés) mellett felmerülnek az olyan jelzők is, mint az öncélú és a hatásvadász. Ezekkel rémít a The Good Doctor témaválasztása is, de szerencsére a sorozat készítője, a Dr. House-t is magáénak tudó David Shore rutinos versenyző. A történet kórházi belügy – a szó minden lehetséges értelmében. Új rezidens érkezik, sebész, autista. Ez még nem jogosítaná fel arra, hogy kiváló sebész legyen, de az, hogy autizmusához savant-szindróma is társul, már sokkal inkább. Tehát amellett, hogy alig tud kommunikálni a környezetével, fotografikus memóriája van, s a legapróbb elváltozásokra is felfigyel, hibaszűrő képessége nagyon erős. Az első pár részben épp ezen a dilemmán megy a moralizálás: elég-e ez? Hiszen mégiscsak emberekkel és emberi szituációkkal kell foglalkozni. Hogyan tudja ezt megoldani egy autista? És hogyan fogja ezt elfogadni a beteg vagy a hozzátartozó? A sorozat erre nem azt válaszolja, hogy mire nem képes az autizmussal élő, hanem azt, hogy mennyi mindenre igen, ha a társadalom teljes értékű, csak eltérő igényekkel rendelkező tagjaként tekintünk rá. Mindehhez azért hozzá kell tenni azt is, hogy egyes szekvenciák – főleg a hős gyerekkorát felidéző flashbackek – hatásvadászok és érzelgősek: de végül is, ez egy dráma.
A jobbak közül.

Magyar felirat: DcKatey & tdani93

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

A lélekkufárok

„Felkérjük Kuminetz Gézát (rektor atya – a szerk.), hogy tartsa fenn a dékán fegyelmi döntését, és szükség esetén követelje meg azon oktatók önkéntes távozását, akik tartósan aláássák az intézmény keresztény identitását” – áll a CitizenGO nevezetű „ultrakonzervatív” (lefordítva: bigott) lobbiszervezet hazai lerakatának augusztus 28-án kelt, Megvédjük a keresztény oktatás szabadságát a Pázmányon! című petíciójában.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”