Tévétorrent

Happy!

Tévétorrent

A Grant Morrison és Darick Robertson képregényéből készült sorozat kicsit Robert Zeme­ckis 1988-as Roger nyúl a pácban c. remekére hajaz, melynek újdonsága nem is abban rejlett, hogy egy térbe eresztett animált és élő szereplőket, sokkal inkább a hibrid formával párosuló önreflexióból, a gyermeteg és ravaszul pikáns humor elegyítéséből, illetve a konzisztens és átgondolt narratív univerzumépítésből eredt.

A Happy!-vel párhuzamba állítva Zemeckis filmje csak azt világítja meg, hogy mennyi kihagyott ziccer van a sorozatban. A kiégett, bűnözővé züllött exzsaru és apró, izgága lovacskájának története egy vad, összefüggéstelen, beteg ötletkupac, ahol nehéz kibogozni, hogy melyek a zseniális, illetve az ízléstelen és csapnivaló elemek. Christopher Meloni ugyan igyekszik elhitetni, hogy cinikus, lecsúszott figurája egy őrült zseni, de nehéz szabadulni az érzéstől, hogy egy lustán megírt, sablonos figurát nézünk egy ripacs előadásában. A történetben tátongó lyukakat és az ötletek hiányát a készítők bombasztikus vizualitással és sokszor visszataszító vagy primitív gegekkel igyekeznek betömködni. Ráadásul a történet motorjának szánt képzeletbeli barát, Happy! – egy apró, kék unikornis – is csak céltalanul döngicsél a szereplők feje körül, feltűnően kilógva az eseményekből. Alig van szinkron közte és Meloni között, pedig kapcsolatuk rengeteg lehetőséget rejtene, ami árnyalhatná, khm, a jellemüket. De ez a Happy! csak egy vizuális blöff, aki arra lenne hivatott, hogy e totál lapos sorozatot talpra rángassa, de nem sikerül neki.

Magyar felirat: Armandai

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.