Tévétorrent

Happy!

Tévétorrent

A Grant Morrison és Darick Robertson képregényéből készült sorozat kicsit Robert Zeme­ckis 1988-as Roger nyúl a pácban c. remekére hajaz, melynek újdonsága nem is abban rejlett, hogy egy térbe eresztett animált és élő szereplőket, sokkal inkább a hibrid formával párosuló önreflexióból, a gyermeteg és ravaszul pikáns humor elegyítéséből, illetve a konzisztens és átgondolt narratív univerzumépítésből eredt.

A Happy!-vel párhuzamba állítva Zemeckis filmje csak azt világítja meg, hogy mennyi kihagyott ziccer van a sorozatban. A kiégett, bűnözővé züllött exzsaru és apró, izgága lovacskájának története egy vad, összefüggéstelen, beteg ötletkupac, ahol nehéz kibogozni, hogy melyek a zseniális, illetve az ízléstelen és csapnivaló elemek. Christopher Meloni ugyan igyekszik elhitetni, hogy cinikus, lecsúszott figurája egy őrült zseni, de nehéz szabadulni az érzéstől, hogy egy lustán megírt, sablonos figurát nézünk egy ripacs előadásában. A történetben tátongó lyukakat és az ötletek hiányát a készítők bombasztikus vizualitással és sokszor visszataszító vagy primitív gegekkel igyekeznek betömködni. Ráadásul a történet motorjának szánt képzeletbeli barát, Happy! – egy apró, kék unikornis – is csak céltalanul döngicsél a szereplők feje körül, feltűnően kilógva az eseményekből. Alig van szinkron közte és Meloni között, pedig kapcsolatuk rengeteg lehetőséget rejtene, ami árnyalhatná, khm, a jellemüket. De ez a Happy! csak egy vizuális blöff, aki arra lenne hivatott, hogy e totál lapos sorozatot talpra rángassa, de nem sikerül neki.

Magyar felirat: Armandai

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.