Tévétorrent

Happy!

Tévétorrent

A Grant Morrison és Darick Robertson képregényéből készült sorozat kicsit Robert Zeme­ckis 1988-as Roger nyúl a pácban c. remekére hajaz, melynek újdonsága nem is abban rejlett, hogy egy térbe eresztett animált és élő szereplőket, sokkal inkább a hibrid formával párosuló önreflexióból, a gyermeteg és ravaszul pikáns humor elegyítéséből, illetve a konzisztens és átgondolt narratív univerzumépítésből eredt.

A Happy!-vel párhuzamba állítva Zemeckis filmje csak azt világítja meg, hogy mennyi kihagyott ziccer van a sorozatban. A kiégett, bűnözővé züllött exzsaru és apró, izgága lovacskájának története egy vad, összefüggéstelen, beteg ötletkupac, ahol nehéz kibogozni, hogy melyek a zseniális, illetve az ízléstelen és csapnivaló elemek. Christopher Meloni ugyan igyekszik elhitetni, hogy cinikus, lecsúszott figurája egy őrült zseni, de nehéz szabadulni az érzéstől, hogy egy lustán megírt, sablonos figurát nézünk egy ripacs előadásában. A történetben tátongó lyukakat és az ötletek hiányát a készítők bombasztikus vizualitással és sokszor visszataszító vagy primitív gegekkel igyekeznek betömködni. Ráadásul a történet motorjának szánt képzeletbeli barát, Happy! – egy apró, kék unikornis – is csak céltalanul döngicsél a szereplők feje körül, feltűnően kilógva az eseményekből. Alig van szinkron közte és Meloni között, pedig kapcsolatuk rengeteg lehetőséget rejtene, ami árnyalhatná, khm, a jellemüket. De ez a Happy! csak egy vizuális blöff, aki arra lenne hivatott, hogy e totál lapos sorozatot talpra rángassa, de nem sikerül neki.

Magyar felirat: Armandai

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

A lélekkufárok

„Felkérjük Kuminetz Gézát (rektor atya – a szerk.), hogy tartsa fenn a dékán fegyelmi döntését, és szükség esetén követelje meg azon oktatók önkéntes távozását, akik tartósan aláássák az intézmény keresztény identitását” – áll a CitizenGO nevezetű „ultrakonzervatív” (lefordítva: bigott) lobbiszervezet hazai lerakatának augusztus 28-án kelt, Megvédjük a keresztény oktatás szabadságát a Pázmányon! című petíciójában.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”