Tévétorrent

Wayward Pines

Tévétorrent

Wayward Pines M. Night Shyamalan sorozata Blake Crouch regényfolyamának adaptációja ugyan, de a hangvétel nagyon is az ő szája íze szerinti. Ethan Burke titkosszolgálati ügynök (Matt Dillon) a furcsa, de idilli Wayward Pines nevű kisvárosban keresi társait: egyre biztosabb benne, hogy a városka „nyelte el” őket, mely őt sem engedi elmenni.

A Wayward Pines jól mutatja, hogy mi történt a sorozatokkal a Twin Peaks óta. Bejött a műfajkeveredés, elbeszélői komplexitás és a moziszerűbb operatőri munka. A széria ezzel együtt nagyon szeretne Twin Peaks lenni: van egy saját életet élő, szinte tudattal rendelkező, a felszínen gondtalan, valójában rothadó városka, időből kiszakított, nosztalgikus miliő és misztikum. Azt is jól láthatjuk, hogy miben különbözik Shyamalan és Lynch: Shyamalan már az első pár epizódban elkezd felépíteni egy Lost-szerű gigantikus összeesküvést, így a kezdeti, biztatóan nyugtalanító, un­heimlich elemek gyorsan erejüket vesztik. Lynch végig megtartotta a megfoghatatlanul hátborzongató és abszurd légkört, a misztikumot sosem magyarázta meg teljesen, célja a néző dezorientálása és saját addigi mesketéjének dekonstruk­ciója volt. Shyamalan célja a misztikummal csupán egy gondosan felépített csavar előkészítése, s csak látszólag zavarja össze a nézőt, valójában csak a csavar hatását kívánja fokozni. A sorozat emellett túl sokszor tekint ki a valóban klausztrofób, baljós városkából, elvéve annak rejtélyességéből. Bár a színészek kifogástalanok, és egyelőre a hangulat is tartja magát, sajnos ez még így sem ígér túl sokat.

Magyar felirat: JIGG4

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."