You’re The Worst

  • - greff -
  • 2014. augusztus 21.

Tévétorrent

Ez a nagyszerű sorozat az év leghazugabb televíziós produktuma. A két kora harmincas főhőst – akiknek a szalon­spicces, egyéjszakás kalandból jelentős zökkenőkkel mégis kifejlődő kapcsolata a sorozat legfontosabb tárgya – rémes figuráknak próbálják eladni, miközben egy olyan emberpárt látunk az ágyban, a konyhában és egyéb helyiségekben serénykedni, amely a szó minden lehetséges értelmében szuperhelyes.

Van aztán egy barátnőjük, aki a Kövér Lindsay becenévre hallgat, pedig molettnek is legföljebb a Harmadik Fitneszbirodalomban neveznék. A sérült iraki veterán lakótárs pedig – hát, képzeljenek el valami borzalmasan szerethetőt.

Mindez önmagában persze csupán a szokásos, mértéket és gátlást hírből sem ismerő amerikai tévés ügymenet volna, Stephen Falk húszperces epizódokból épülő sorozata ellenben azzal is megpróbálkozik, hogy két idétlen geg között a vártnál valóságosabb színekkel és szagokkal bilincselje magához a nézőt. A különös pedig az, hogy a fentebb vázolt, eléggé elvarázsolt keretek között ez tulajdonképpen sikerül is neki. Nem annyira a forgatókönyv minőségén, nem is az időzítésen múlik (bár ezeken is), hanem legfőképp a színészi hangütésen – voltaképp a stíluson. Aya Cash és Chris Geere képes a helyére tolni mindent: kint és bent is megfogják az egeret, a mesék világában járunk velük, ugyanakkor a szomszéd lakásban is. Öt epizód után máris biztosak lehetünk benne, hogy ők alkotják idén a tévésorozatok legszexibb és legviccesebb párosát.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.