A magyar irodalom és popzene megmentője is szükségét érezte, hogy megmondja a tutit az Index kinyírásáról

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 1.

Villámnarancs

Ki tudná jobban, mint ő?

A kultúra orákuluma, a magyar irodalom és popzene megmentője, kissé megkésve, de annál nagyobb magabiztossággal mondta el, hogy mi történt az Indexszel. A HVG-nek adott interjúból kiderül, hogy Demeter évek óta ismeri és tiszteli Bodolai Lászlót, még a Tilos Rádióba is elment vele vitatkozni, pedig „nagyon nem egy oldalon” állnak.

„Ha szubjektíven, a valós tények, a teljes háttér ismerete nélkül döntenem kellene Bodolai és Dull igazsága között, automatikusan Bodolaira szavaznék” – mondta, ami valószínűleg abból fakad, hogy Dull Szabolcsot – Bodolaival ellentétben – nem ismeri az író-basszusgitáros-múzeumigazgató. Demeter közölte azt is, hogy az Index-balhéval „nem a kormányoldal járt jól”, úgy véli, hogy a háttérben „inkább az ellenzéki oldal harca áll”,

meg is magyarázta, hogy miért.

„Vannak a régi balosok és a DK-s vonal. Gyurcsány ebből a szempontból kifejezetten tehetségesnek bizonyult: bedarálta az egész baloldal régi vonulatát – jelentette ki Demeter, aki szokása szerint a jóslatoktól sem riadt vissza. – Az MSZP most fel fog kapaszkodni az ő szekerükre, ami pár éve még fordítva lett volna. Viszont az újmarxista, hasznos idióta, futóbolond gyerekek, a lila ködös momentumosok meg nyilván meg akarják enni Gyurcsányt; az apagyilkosság a politikában természetes történet: akkor kerülök feljebb, ha meggyilkolom a keltetőmet”.

Mindez persze célzatos spekuláció, azonban

a többszörös kormánybiztos

e feltételezésből – minden logikát nélkülözve – már könnyedén ugrik az Indexre, szerinte ugyanis a portál „bedarálása és a másik három-négy portál helyzetbe hozása a balliberális oldalnak volt az érdeke. Az indexesek nem tudták megemészteni Gyurcsányt. Ez az egyetlen érdemük” – mondja, mintha csak az Origón lenne.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.