A NER nagy pénzekkel támogatta, de milliárdos veszteséget termelt Köves Slomóék kóser vágóhídja

  • narancs.hu
  • 2020. november 26.

Villámnarancs

24.hu: Köves Slomóék sikerekről kommunikálnak, de milliárdos bukás a NER-támogatta biznisz.

"Nagyon jelentős veszteségekkel működik a három éve megnyílt kóser vágóhíd Csengelén.
A történet főszereplője a Quality Poultry Kft.-t tulajdonló, Köves Slomó-féle Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH), amely körül egy roppant szövevényes gazdasági hálózat épült fel" - írja a 24.hu.


A lap megjegyzi: az Egységes Magyar Izraelita Hitközség 2017 nyarán megnyitott, 2,8 milliárdba kerülő  kóser vágóhídja az állami Eximbank 1,75 milliárdos hitelének, valamint közel 400 millió forint vissza nem térítendő állami támogatás segítségével valósult meg.

A megnyitása óta eltelt három évben az EMIH által tulajdonolt Quality Poultry  adózott eredménye csaknem mínusz 1,12 milliárd forint lett, emellett  a cég tartozás- és hitelállománya csak nőtt, ráadásul 2019-re már több mint 3,6 milliárdnyi kötelezettséget tolt maga előtt, és erre az évre több mint egymilliárd forintos beszállítói tartozása is lett a cégnek - írja a 24.hu.

Megjegyzik: "a 2017-es vágóhídmegnyitón még azt mondták, első körben 80-100, később 260 főnek adnak majd munkát, az Opten ugyanakkor azt jelzi,  jelenleg 30 főt alkalmaznak, ráadásul 2020 november közepén végrehajtást rendeltek el a cég ellen".

„Mintha az egész ország virtuális valóságban élne" - Köves Slomó, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) vezető rabbija

A múlt héten azzal kavart vitát az óbudai zsinagóga ortodox rabbija, hogy a kormánypárti médiában kijelentette: a sorosozás nem antiszemitizmus. Nekünk most hozzáteszi, hogy ettől még émelyíti a gyűlöletkampány. A Fideszhez fűződő viszonyáról, egy homályos hátterű médiabefektetésről, a kóser hízott libákról és Trumpról is beszélgettünk.

Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.