Andy lenyomta az RTL-t és veri Mészáros Lőrincet is

  • narancs.hu
  • 2018. május 17.

Villámnarancs

Vajna lenne a médiakirály? Egy új lista szerint nagyon is.

A Marketing&Media magazin közzétette éves-rendes listáját a magyar médiaipar legbefolyásosabb alakjairól, amelyen nem túl meglepő módon igen előkelő helyen szerepelnek a kormány- és Orbán-közeli potentátok – számol be a 24.hu.

false

 

Fotó: MTI

Az első helyen rögtön Andy Vajna filmügyi kormánybiztost, a Tv2, a Rádió 1, a Bors, a Délmagyarország és a Kisalföld tulajdonosát találjuk, őt Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója követi, a 3. helyen pedig Varga Zoltán, a Central Médiacsoport és a Central Digitális Média Kft. tulajdonosa landolt. Mészáros Lőrinc mint a Mediaworks, az Echo Tv és még ki tudja hány vállalkozás tulajdonosa a negyedik lett, az 5. hely Gulyás Jánosé, a Wavemaker ügyvezető igazgatójáé, míg a 6. helyen a Tv2 Média Csoportot irányító Dirk Gerkens tanyázik.
A 7. hely Christopher Mattheisené, a Magyar Telekom hamarosan leköszönő vezérigazgatójáé, a 8. helyen pedig Kolosi Péter, az RTL Magyarország programigazgató vezérigazgató-helyettese végzett.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.