„Dobra vert ország” – Kész a „lopásgátló népszavazás” arca, Orbán a hangja

  • narancs.hu
  • 2015. december 21.

Villámnarancs

A baloldal az eddig zömmel kudarcos kísérletek ellenére sem tett le egy nagy Orbán-ellenes népszavazás tervéről. Kész Zoltán, a veszprémi győző most 13 kérdéssel támad.

A magyarság 99 százaléka áll szemben 1 százaléknyi fideszes politikussal, rokonnal, haverral, üzletemberrel, akik gátlástalanul és az ügyészség bűnpártolása mellett fosztják ki Magyarországot és annak népét. De egy Lopásgátló népszavazás úgy alakítaná át Magyarországot, hogy soha többé ne fordulhasson elő olyan méretű korrupció, mint amitől a Fidesz alatt szenved az ország – írja a népszavazás céljaira gründolt Facebook-oldalon Kész Zoltán, az emlékezetes veszprémi időközi választást baloldali támogatottsággal nyerő képviselő.

A népszavazási tervezet kérdéseit ugyan szó szerint még nem ismerjük, de az Index úgy tudja, hogy „Kész megkérdezné például az embereket arról, egyetértenek-e azzal, hogy a miniszterelnök rokona ne indulhasson közbeszerzésen, vagy hogy visszaállítsák-e a kétmilliós bérplafont az állami cégeknél, Kész nyilvános vagyonnyilatkozatra kötelezné azokat a cégvezetőket, akik a bevételeik több mint felét közbeszerzésekből szerzik”.

És „arról is megszavaztatná az embereket (…), hogy a mostani Orbán-kormányt tartják-e a legkorruptabb kormánynak a rendszerváltás óta”.

Kész Zoltán ma már el is juttatta kérdéseit a választási irodához – majd meglátjuk, mennyi megy át közülük. Vagy nem előzött-e be valaki szokás szerint?

A siker tehát még távolinak tetszik, de a kezdeményezéshez pakolt felhívás kétségkívül ügyes lett: Kész Zoltán Orbán Viktor reszelős hangján ostorozza a magyar valóságot:

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.