Elnézést a figyelmetlenségért, csak most vettük észre az év újságírói benyalását

  • narancs.hu
  • 2015. december 1.

Villámnarancs

A Nyíregyházi Tv riportere szembetalálkozott Orbán Viktorral. A többi már történelem.

Igazi áldás az ország népének a Modern Városok Program, hiszen ez nemcsak azt teszi lehetővé, hogy Orbán Viktor minden helyi fejlesztést a saját bőkezű adományaként jelentsen be, hanem a média munkásai is bizonyíthatják rátermettségüket. Korábban már részletesen bemutattuk, hogy Orbán november 10-ei nyíregyházi látogatása alkalmával hogyan varázsoltak a közmédia és a miniszterelnök fotósai végeláthatatlan ünneplő tömeget a lelkes hívők kis csoportjából, most pedig előkerült egy csodálatos interjú is.

A mikrofonállvány szerepét maga a főszerkesztő vállalta magára a nyíregyházi városi televízió stúdiójában, és messze túlteljesítette a feladatát. Nem is csoda, hiszen Tarczy Gyula szakmai hitvallása szerint a Nyíregyházi Televízió a nyíregyházi polgárok érdekvédője, amely róluk és nekik szól:

Ebben a szellemben beszélgetett Tarczy Gyula a miniszterelnökkel, és olyan kemény „kérdésekkel” szembesítette, mint hogy:

A Modern Városok Program nyíregyházi szerződésének egy fontos pontja az, hogy segítenek bővíteni az ipari parkunkat.

Vagy:

Tehát akkor ugyanaz történik a Kállay-kúriával, mint mondjuk a Bujtosi Szabadidő Csarnokkal, hogy nemcsak az épületet kapjuk, hanem a forrást is a fejlesztéshez.

false

A kormany.hu leiratából idézünk, itt elolvashatják az egészet, különleges élmény. De a csúcspont mégiscsak az, amikor a Nyíregyházára záporozó áldásokat kimerítően tárgyaló interjú vége felé Orbán azt mondja: „De az biztos, hogy a nyíregyházi állatkert fejlesztése nem marad el.” Mire a riporter nemes egyszerűséggel úgy reagál:

Köszönjük. Bár ezt mondhattam volna folyamatosan.

Kár, hogy ilyen visszafogott volt, és nem mondta folyamatosan, de még javíthat. Valami azt súgja, hallunk még Tarczy Gyuláról.

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.