Ennél hülyébbnek már rég nézték az embereket. Figyeljen csak, mivel magyarázza a féktelen pénzköltést egy kormánybiztos!

  • narancs.hu
  • 2017. június 10.

Villámnarancs

Mintha Fürjes Balázs mindenkit fel akarna szállítani a hülyeségvonatra.

Földi halandó számára már szinte lehetetlen követni, mikor és mennyivel drágul a nyári vizes világbajnokság; a kormány két kézzel szórja a pénzt, naponta jelentenek be újabb, korábban nem várt költségeket. Ezek után fideszes politikusoknak olykor még azt is el kell viselniük, hogy valaki megkérdezi tőlük, mire ez a bőkezűség, és netán még válaszolniuk is kell rá.

A Dagály sétautca pénteki átadásán Fürjes Balázst, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztost csípte el a 24.hu újságírója, aki megpróbálta megtudni, mi is a folyamatos emelkedés oka. A kérdésre, miszerint mi értelme volt egyáltalán tervezni a költségeket, Fürjes először azt mondta, hogy na bumm, amikor egy család is költözik, tervezgetnek, de általában ott is túllépik a kereteket, és amúgy meg a magyar gazdaság szárnyal, ami azt is jelenti, hogy felmentek az árak az építőiparban. Aztán jött az évezred magyarázkodása, miután felmerült, hogy a Duna fölé tervezett ugrótorony már 50 százalékkal többe kerül, mint amennyit az elején szántak rá, erre a kormánybiztos:

„Mindig az almát az almával hasonlítsuk össze. Akkor lehet mondani, hogy valami drágult, ha pontosan ugyanazt kapjuk a végén, mint amit beígértünk. Ha közben mellékerült egy-egy elem, például az ugróhíd esetében az ideiglenes lelátó vagy a betontalapzat, ami később fotósarokként működik, akkor már nem lehet így összemérni”.

Az már önmagában felvet néhány kérdést, hogy ezek szerint az első tervezési fázisnál egy sporteseménynél "csak" a helyszínen figyelő nézőket felejtették ki, de az, ahogy Fürjes kínosan próbál magyarázkodni, mutatja: a fideszes politikusok olykor már meg sem próbálják leplezni, hogy mennyire hülyének nézik az embereket, köztük a saját választóikat is.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.