Felszólítjuk a CÖF-öt, hogy azonnal határolódjon el az életmentő afgán fiútól!

  • narancs.hu
  • 2015. augusztus 14.

Villámnarancs

Mert politikai okból csinálta! Vagy mert elvette a magyar mentősök munkáját! És közben azt is hitte, hogy egy magyar nem képes megmenteni egy másik magyar életét.

16 éves afgán fiú mentette meg egy férfi életét Budapesten. Az egyszerre megrendítő és felemelő esetről Kalmár Szilárd, a II. János Pál pápa téri menekülteket és szegényeket segítő csapat vezetője számolt be, így: „Ma egy olyan nap volt nálunk, amikor jöhettek rászorulók is. Csütörtökönként korábban adománygyűjtő helyünkön ők kaptak támogatást ezen a napon, és ezen nem akartunk változtatni. Aztán ma megtörtént, aminek nem kellett volna. Egy ember a lépcsőn felfelé menet beütötte a vastag üveget a bejárati ajtón, ami éppen az ütőerét vágta el. Afgán önkéntesünk, Aziz volt a leggyorsabb. Saját nadrágszíját levéve szorítókötéssel megakadályozta az elvérzést. Később kiderült, hogy ott, ahonnan jött, ezt a gyakorlatban sokszor kellett alkalmaznia. Nem csinált ebből ügyet, egyszerűen tette, amit adott helyzetben tennie kellett. Voltak ott szerencsére orvos önkéntesek is, azonban ők csak közreműködtek abban, hogy egy fiatal afgán fiú életet mentett hihetetlen profizmussal. Nekünk ő volt a nap hőse, főleg azért is, mert a mentők 1 óra 10 perc alatt tudtak kiérni egy ennyire súlyos esethez. Ha nincs Aziz, az afgán fiú, akkor ma eggyel kevesebben lennénk ebben az országban…”

Nem nagyon tudjuk kommentálni, ami történt, azon túl, hogy le a kalappal Aziz előtt az ilyen lélekjelenlétért. Ezentúl pedig tűkön ülünk, és alig várjuk, hogy a CÖF reagáljon végre valamit! Ha Sólyom Lászlót kipingálták a Keletiben tett tripje miatt, most kaphatna tőlük az életmentő fiú is. Mondjuk valami ilyet: egy magyar is képes lett volna rá! Hahó, CÖF, ébresztő! Jöjjön már valami gyomorforgató közlemény, hajrá!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.