Gulyás Márton drónját is lefoglalta a rendőrség Orbán Győző birtoka közelében

  • narancs.hu
  • 2016. március 14.

Villámnarancs

Nem kéne drónt reptetni Orbán Viktor érdekeltségei fölé, mert lassan a rendőrség nem tud mit kezdeni a rengeteg elkobzott szerkentyűvel.

Gulyás Márton drónját épp úgy foglalta le a rendőrség március 14-én Hatvanpusztán, mint néhány nappal ezelőtt a 444.hu eszközét Felcsúton.

Ma már sem Gulyás, sem más nem lepődött meg azon különösebben, hogy a törvény olykor a törvény felett áll. Míg Felcsúton a 444.hu munkatársát megszondáztatták, mert állítólag légügyi szabálysértést követett el, és szabálysértési eljárás keretében lefoglalták a kvadrokopterét, illetve a munkaterület biztosításáról faggatták, mármint az újságírói munkaterület biztosításáról (nem vicc!), meg érvényes kötelező felelősségbiztosítást kértek rajta számon egy olyan eszköz miatt, amire érvényben lévő törvény nem mond ki semmi ilyesmit, addig Gulyás esete már csak a szimpla lefoglalásról szólt.

A Slejm videójában jól látszik, hogy ugyanaz a forgatókönyv működött Hatvanpusztán, mint Felcsúton: el akarták venni a drónt, mert jó eséllyel készíthetett kompromittáló felvételeket.

Gulyás eredetileg a hírhedt kisvasút útját akarta felvenni a drón segítségével – olvasható a videó közleményeként–, “de ha már arra jártunk – a 444.hu hihetetlen esetéből inspirálódva –, gondoltuk, megnézzük a hatvanpusztai birtokot is”.

S lám, több se kellett, “10 perc múlva szálltak ránk a rendőrök, és lefoglalták a drónt”.

Felcsút a miniszterelnök szülőfaluja, itt áll a stadionja és a háza, Hatvanpusztán meg ott az a hatalmas birtok, amelyről Nárcisz kutya bántalmazása kapcsán derült ki, hogy Mészáros Lőrinc bérli Orbán Győző cégétől, a CZG Ingatlanforgalmazó Kft.-től.

Jó lesz tehát vigyázni a drónreptetéssel, mert a végén még kiderül valami, amit eddig nem tudtunk Orbán Viktorról vagy Mészáros Lőrincről. Viszont a rendőrségnek lesz legalább egy csinos drón-arzenálja.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.