Harrach Péter végre megálljt parancsol a Nyugat torz ideológiáinak

  • narancs.hu
  • 2017. június 19.

Villámnarancs

Elvtársak, Magyarország egy bástya.

Harrach Péterrel készített interjút Harrach Péternek kérdezett alá a Magyar Hírlap, és az „interjúban” olyan fontos, Magyarország életét nagyban befolyásoló dolgok kerülnek terítékre, mint a családi csődvédelem, a migráció vagy az ellenzék morális hiányossága. Hogy utóbbi mi a fenét is jelent a Harrach-univerzumban, valószínűleg senki sem tudja megmondani.

false

Ám a beszélgetés közepén van egy váratlan, Harrach Pétert végleg a sarokba szorító, igazán kemény kérdés: „Mennyire érzik veszélyesnek a családok, illetve a házasság intézménye körül folyó ideológiai vitákat?” Fogós, nehéz kérdés ez, de Harrach Péter válaszol rá, és menekülhet mindenki, aki nem a KDNP-frakcióvezető által elképzelt „egészséges” felfogást képviseli: „Az eszmei szempontok mentén kialakult két tábor nem átjárható. Alapvetően másként gondolkodnak az emberről és a társadalomról. A családképük is különböző. Ha házasságról van szó, az egyik azt mondja, egy férfi és egy nő tartós és kizárólagos kapcsolata. A másik csak azt kérdezi, mi van a melegek kapcsolatával. Amikor családról beszélünk, nem ideológiai vitát akarunk generálni, hanem egy egészséges, értékes közösséget képviselünk.” A Nyugat persze most is hanyatlik, hiszen ott Harrach szerint „jelentős számban vannak, akik a hagyományos értékekkel szemben egy torz ideológia követői”.

Még mekkora szerencsére, hogy vannak Harrach Péterek, akik megállítják ezt a torzulást.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”