Harrach Péter végre megálljt parancsol a Nyugat torz ideológiáinak

  • narancs.hu
  • 2017. június 19.

Villámnarancs

Elvtársak, Magyarország egy bástya.

Harrach Péterrel készített interjút Harrach Péternek kérdezett alá a Magyar Hírlap, és az „interjúban” olyan fontos, Magyarország életét nagyban befolyásoló dolgok kerülnek terítékre, mint a családi csődvédelem, a migráció vagy az ellenzék morális hiányossága. Hogy utóbbi mi a fenét is jelent a Harrach-univerzumban, valószínűleg senki sem tudja megmondani.

false

Ám a beszélgetés közepén van egy váratlan, Harrach Pétert végleg a sarokba szorító, igazán kemény kérdés: „Mennyire érzik veszélyesnek a családok, illetve a házasság intézménye körül folyó ideológiai vitákat?” Fogós, nehéz kérdés ez, de Harrach Péter válaszol rá, és menekülhet mindenki, aki nem a KDNP-frakcióvezető által elképzelt „egészséges” felfogást képviseli: „Az eszmei szempontok mentén kialakult két tábor nem átjárható. Alapvetően másként gondolkodnak az emberről és a társadalomról. A családképük is különböző. Ha házasságról van szó, az egyik azt mondja, egy férfi és egy nő tartós és kizárólagos kapcsolata. A másik csak azt kérdezi, mi van a melegek kapcsolatával. Amikor családról beszélünk, nem ideológiai vitát akarunk generálni, hanem egy egészséges, értékes közösséget képviselünk.” A Nyugat persze most is hanyatlik, hiszen ott Harrach szerint „jelentős számban vannak, akik a hagyományos értékekkel szemben egy torz ideológia követői”.

Még mekkora szerencsére, hogy vannak Harrach Péterek, akik megállítják ezt a torzulást.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."