Hoppál Péter börtönről álmodik

  • narancs.hu
  • 2015. április 6.

Villámnarancs

A kulturális államtitkár végre nagyot álmodik. Igaz, nem kulturális államtitkárként.

Hoppál Péter nem beszél a levegőbe, sőt amióta ő lett a kulturális államtitkár, voltaképpen nem mond semmit. Mindez jól mutatja a kormány viszonyát a témához. Íme egy hűséges papagáj, aki pontosan tudja, meddig mehet el. Semeddig.

Hoppál nemcsak államtitkár, hanem országgyűlési képviselő is, és úgy tűnik, súlytalan hivatali ténykedését a körzetében, Komlón, „lakossági vonalon” igyekszik kompenzálni, mi több, befolyását érvényesíteni. Már csak azért is, mert Komló ringbe szállt. Egy milliárdos beruházás a tét. Figyeljék csak, mit mond!

„A beruházás komoly lehetőség a városnak, ezért személyesen is bízom a pályázat sikerében. Ekkora nagyságrendű új munkahely nagyon ritkán jelenik meg egyszerre Komlón, ráadásul ezúttal nem egy könnyedén továbbköltöző cégről, hanem évtizedekig stabilan megmaradó, állami intézményről van szó.”

De miért is lobbizik ilyen elánnal Hoppál, mi lehet olyan ezekben a válságos időkben, ami évtizedekig stabilan működik? Nos, az új börtönről van szó, a komlói önkormányzat ettől várja a város felvirágzását, 250 új munkahelyet stb.

Még az is lehet, hogy igazuk van, de azért mégiscsak milyen ország az, ahol egy 25 ezer lakosú város egy sitt megépítésében reménykedik, és a projekt legharsányabb támogatója a kulturális államtitkár?

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.