Hoppál Péter börtönről álmodik

  • narancs.hu
  • 2015. április 6.

Villámnarancs

A kulturális államtitkár végre nagyot álmodik. Igaz, nem kulturális államtitkárként.

Hoppál Péter nem beszél a levegőbe, sőt amióta ő lett a kulturális államtitkár, voltaképpen nem mond semmit. Mindez jól mutatja a kormány viszonyát a témához. Íme egy hűséges papagáj, aki pontosan tudja, meddig mehet el. Semeddig.

Hoppál nemcsak államtitkár, hanem országgyűlési képviselő is, és úgy tűnik, súlytalan hivatali ténykedését a körzetében, Komlón, „lakossági vonalon” igyekszik kompenzálni, mi több, befolyását érvényesíteni. Már csak azért is, mert Komló ringbe szállt. Egy milliárdos beruházás a tét. Figyeljék csak, mit mond!

„A beruházás komoly lehetőség a városnak, ezért személyesen is bízom a pályázat sikerében. Ekkora nagyságrendű új munkahely nagyon ritkán jelenik meg egyszerre Komlón, ráadásul ezúttal nem egy könnyedén továbbköltöző cégről, hanem évtizedekig stabilan megmaradó, állami intézményről van szó.”

De miért is lobbizik ilyen elánnal Hoppál, mi lehet olyan ezekben a válságos időkben, ami évtizedekig stabilan működik? Nos, az új börtönről van szó, a komlói önkormányzat ettől várja a város felvirágzását, 250 új munkahelyet stb.

Még az is lehet, hogy igazuk van, de azért mégiscsak milyen ország az, ahol egy 25 ezer lakosú város egy sitt megépítésében reménykedik, és a projekt legharsányabb támogatója a kulturális államtitkár?

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.