Írásbeli figyelmeztetésben részesítette Balog Zoltán Baán Lászlót – Aztán jót röhögtek

  • narancs.hu
  • 2016. február 12.

Villámnarancs

Napok óta a „habonyozással” van tele a sajtó, mely kifejezés a kreatív képkölcsönzés egy kétségkívül hungarikumnak tekinthető módozatát jelöli. Ez végre az Emmi-nek is leesett.

A képkölcsönzési botránnyal kapcsolatban az Emmi ezt írta az Indexnek:

„Balog Zoltán írásbeli figyelmeztetésben részesítette Baán László főigazgatót (…) a Szépművészeti Múzeum a kölcsönzési szerződés megkötése előtt nem kérte Balog Zoltán, az emberi erőforrások miniszterének hozzájárulását, pedig törvényi kötelezettsége lett volna.”

Nos, ebből leginkább az derül ki, hogy ha Habony legközelebb képet vagy más múzeumi műtárgyat, lovasszobrot, díszkardot, szárnyasoltárt szeretne kölcsönbe, akkor forduljon személyesen a miniszter úrhoz.

Hogy miért vagyunk ebben olyan biztosak? Főleg azért, mert az index cikkéből az is kiderül, „a figyelmeztetésnek egyelőre más munkajogi következménye nincsen, a múzeum vezetője a helyén maradt”. Vagyis Balognak nem a tényleg százmilliókban mérhető felelőtlenség és mérhetetlen pofátlanság fáj, hanem az, hogy neki nem szólt senki.

De miért is szólt volna pont neki bárki is? Nem az ő szintjén intéződnek az ilyen ügyek.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.