Knézy magától volt ekkora surmó, vagy felsőbb utasítást hajtott végre?

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 7.

Villámnarancs

Igazi hungarikum: szavak nélkül migránsozni.

Ifj. Knézy Jenő tegnap végre megszolgálta a köztévé beléfektetett bizalmát, amikor feltalálta és rögtön be is mutatta a néma migránsozást.

false

 

Fotó: MTI

A történetet magát már mindenki tudja a Helsinki Bizottság Facebook-bejegyzéséből, illetve a vonatkozó sajtóhírekből. Tegnap az olimpiáról úgy közvetítette a köztévé a száz női pillangó első előfutamát, hogy nem hangzott el a közvetítésben sem a győztes, Yusra Mardini neve, sem csapatáé, az ugyanis a menekültekből álló csapat.

A kommentátor szakmai múltjának ismeretében persze mondhatnánk azt is, hogy Knézy Jenő azért nem mondta ki Yusra Mardini nevét, mert nem tudja rendesen kiejteni, de valószínűleg nem erről van szó. Inkább arról, hogy

1. Knézy igyekezett az általa vélelmezett elvárásoknak megfelelni.

2. Van ilyen felső utasítás a tévében.

x. Habony Árpád egy revolvert szorított a riporter oldalához a közvetítőfülkében.

Valójában tök mindegy azonban, hogy az adott esetben mi történt. Ifj. Knézy baja ugyanis teljesen azonos a társadalom bajával, kis túlzással azt is mondhatnánk, hogy bármelyikünkkel előfordulhat ilyesmi, ha rosszkor van rossz helyen. A köztévé pedig rossz hely: hiszen még a sporthíreket is a menekültek gyalázásával csomagolják körbe. S miért ne mehetne közben is, ami előtte meg utána törvényszerű az ún. egyperces hírekben.

Knézy Jenő meg a magyar társadalom baja az, hogy Orbán Viktor éppen kampányban áll szügyig: az idegengyűlölet végletekig heccelésével akarja megtartani a sötét ügyei miatt olykor megrendülni látszó hatalmát.

Tegnap éppen ifj. Knézy Jenő adta meg a császárnak, ami a császáré. A nagy kérdés az, hogy a magyar társadalom így tesz-e, ha eljön az ideje. Az idő közeleg, az előjelek baljóslatúak.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.