Megszólalt Knézy: nem volt szándékos, hogy a menekült versenyző nevét nem mondta, csak a többiét

  • narancs.hu
  • 2016. augusztus 7.

Villámnarancs

Panaszkodik a méltánytalanul meghurcolt köztévé.

„Megint úgy törli a lábát a magyar sajtó közmédiával ellenséges része az M4 Sport olimpiai kommentátorába, hogy nincs tisztában a tényekkel, és ami nagyobb baj, rá sem kérdez azokra, hanem előítéleteitől vezérelve súlyos jelzőkkel minősíti a teljes közmédiát” – reagált közleményben a királyi tévé a Knézy Jenő pillanatok alatt hírhedtté vált tegnapi produkcióját kísérő sajtóvisszhangra.

false

 

Fotó: MTI

A közlemény helyt ad az érintett magyarázkodásának is, amely szerint szó sem volt szándékosságról, csupán technikai nehézségek szomorú sorának köszönhető, hogy a többi versenyző nevét mondta a közvetítés során, csak épp – ezek szerint merő véletlenségből – a menekült versenyzőét felejtette ki.

Így Knézy: „Természetesen semmi szándékosság nem volt abban, hogy egy előfutamban nem mondtam ki valaki nevét, aki menekültként jött az olimpiára. Egyfelől egy olyan futamról beszélünk, amelyikben semmi nem dőlt el a verseny szempontjából, így – függetlenül a versenyzőktől, másról is beszélhetek. Más, hasonló szakmai kaliberű futamnál előfordult tegnap, hogy nem feltétlen a képről beszéltem, hanem mondjuk az általam fontosabbnak tartott magyar információkat mondtam el, amire tudtam, hogy máskor nem lesz annyi időm. Másfelől technikai problémákkal küszködtünk. Két órával a futamok előtt a helyszíni kommentátorállásban semmiféle jel nem volt, nem működött a CIS monitor és az adásképet adó monitor sem. Folyamatosan próbáltuk elhárítani a problémát, végül 30 perccel a kezdés előtt az a döntés született, hogy nem maradok kint, visszarohantam az IBC-be (műszaki közvetítő központ). Beestem éppen adáskezdésre, és folyamatosan azzal kellett szembesülnöm, hogy elmegy a kép és a hang az off-tube fülkében. Miközben ennek az elhárításán dolgoztunk, nekem nem volt sem képem, sem a verseny hangját nem hallottam. Igen, lehet, hogy éppen akkor, amikor a néző látta, hogy mi történik, én egyáltalán nem. Ehhez jött még az is, hogy volt olyan futam, ahol az előzetesen kiadott rajtlista is megváltozott. Erre, hogy ez a futam volt-e, konkrétan nem emlékszem, de az előfutamok során volt ilyen, az egészen biztos. Szóval itt egyszerűen arról volt szó, hogy a millió gond közepette tényleg nem egy kevésbé ismert versenyzőkkel zajló és a verseny szempontjából abszolút indifferens két hosszat nem akartam közvetíteni, főleg nem arról, hogy bármit el akartam volna hallgatni. Egyszerűen tudtam, hogy ez szakmailag nem fontos futam, és élő adás közepette próbáltunk kárelhárítást végezni, miután hol hosszabb, hol rövidebb ideig gyakorlatilag semmi nem működött Rióban. Hozzáteszem, hogy a helyszíni hibát estig sem javították ki, így másik kommentátorállást kaptam a döntőkre, de ehhez jelen lévő kollégánk többórás veszekedése kellett.”

Azt most hagyjuk is, hogy az esetleges technikai nehézségeket is be lehet mondani, bocs’, nézők, technikai probléma van, ilyesmi, ilyen jellegű közlésekre azért elég sok példa van. De nem az a lényeg, hanem az, hogy e rengeteg hátráltató tényező, amit ifj. Knézy felsorol, abban egyáltalán nem gátolta, hogy a többi versenyzőről beszéljen, köztük a „grönlandi” úszóról is… Aki persze grenadai volt. Ez utóbbi tény azt az optimista verziót erősíti, amely szerint ifjabb Jenő inkább csak szimplán hülye lehet.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.