Na, kitől kapott plecsnit Balog Zoltán?

  • narancs.hu
  • 2015. december 5.

Villámnarancs

Nem árulhatjuk el előre, de annyit mondhatunk, hogy ennyi erővel saját magát is kitüntethette volna.

Az MTI kommünikéje szerint a nagy eseményen Semjén Zsolt „értékelte a hazai és a nemzetközi politikai helyzetet” (fokozódik, fokozódik?), Harrach Péter és Simicskó István pedig „kormányzati munkáról, a jelen helyzet adta kihívásokról és feladatokról, valamint a különböző lehetőségekről és tervekről beszélt”.

Ám ez még semmi!

Az esemény fénypontja a Barankovics Emlékérem átadása volt, amit az emberi miniszter, Balog Zoltán vehetett át „a kereszténydemokrata értékrend kezdetektől való képviseletének és napról napra való megvalósításának elismeréseként”. Mellesleg az idézet mondat szerzőjének is járna egy nyelvművelői plecsni, de hát megszokhattuk már, hogy ezen a vidéken a nyelv másra használatos.

Nos, ha a KDNP

e gesztussal saját függetlenségét és önállóságát próbálja demonstrálni, akkor nyilván tévúton jár.

Az efféle komédia ugyanis inkább 40-50 évvel ezelőtti szokásokat idézi fel, amikor a pártvezetők egymást tüntették ki, majd egymást (=saját magukat) tapsolták meg.

De azért ne legyünk igazságtalanok

Hisz’ mi a fenével is tudná Semjén Zsolt demonstrálni, hogy ő egy független párt vezetője? Maradhatna például a lóháton kieszközölt bevonulásnál, hisz Orbánt vagy Balogot még nem láttuk lovagolni…

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.