Megszólalt a Fidesz a miniszterelnök vagyonnyilatkozatának ügyében!

  • narancs.hu
  • 2016. február 1.

Villámnarancs

Tegnap óta tartják izgalomban a közvéleményt az újdonsült vagyonnyilatkozatok. Most végre a Fidesz is megszólalt a témában.

Hollik István, a Fidesz–KDNP képviselője ragadta magához a kezdeményezést, sajtótájékoztatót hívott össze, hogy hangot adjon a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos kételyeinek. Egészen pontosan egy darab vagyonnyilatkozattal volt baja Holliknak. Egy olyan személy vagyonnyilatkozatával, aki fittyet hány az erkölcsre, aki azt hiszi, törvényen felül áll, és neki mindent szabad. Nos, ezt a valakit leplezte le Hollik István ma délután, a közérdeklődés kívánalmainak maximálisan eleget téve.
És ezt azt embert pedig úgy hívják: Gyurcsány Ferenc.
Önök talán másvalakire gondoltak?

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.