Orbán Viktor keményen dolgozó kisember

  • narancs.hu
  • 2016. január 31.

Villámnarancs

Gondolták volna? Pedig így van! Legalábbis a vagyonnyilatkozata szerint.

A miniszterelnök ma délután pikk ászként csapta ki honlapjára parlamenti vagyonnyilatkozatát, ami olyan szerény, hogy tanítani lehetne az észak-koreai egyetemen.

Nézzük csak: Orbánnak se verdája, se gazdasági érdekeltsége nincsen (röhögés a hátsó sorokban), viszont szigorúan könyvkiadásból (hiszen egy íróval állunk szemben) beszedett 5 és fél milliót… ami nem is lenne rossz, na de szegénynek még mindig, 13 dolgos év után is van 7 milliónyi jelzáloghitel-tartozása, ami, lássuk be, inkább szomorú. Satöbbi – lásd például itt.

Egy jó gyűjtés esetleg a kis nagy ember megsegítésére? Ha a békemenet akarna életében egy őszinte gesztust tenni, akkor most végighordoznának a fővároson egy táblát a min.eln. számlaszámával.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.