Százmilliós kártérítést követel Szőcs Géza az Indextől

  • narancs.hu
  • 2015. november 12.

Villámnarancs

Interjút adott a milánói világkiállítás kormánybiztosa a Heti Válasznak, aki nemcsak beperelte az Indexet, de „százmilliós kártérítést” is követel tőlük.

Pedig azt még Szőcs Géza is elismeri, hogy nem is az Indexszel, hanem annak az egyik munkatársával, „egy rögeszmés emberrel” van baja, aki – idézzük – „fél évtizede nem képes magához térni abból a sokkból, hogy megjelent egy közszereplő, aki a saját értékrendje szerint mer dönteni arról, mely festők jussanak külföldi kiállításon való részvételi lehetőséghez”.

false

 

Fotó: Németh Dániel

Nos, ha jól vesszük ki, ez a közszereplő volna maga Szőcs Géza.

Vagy mégsem?

Mert amikor az újságíró erre azt kérdi tőle, akkor hogy is áll a dolog Nógrádi György biztonságpolitikai celeb kedves nejével, Nógrádi Kiss Magdolnával, aki vélhetően Szőcsnek köszönhetően, a varesei kolostorban mutathatta be halhatatlan műveit, rögvest árnyalja pár mondattal korábbi nyilatkozatát. „Tagadom, hogy bárkit megilletne az értékrend-megállapítás monopóliuma (…) a festők legtöbbjét szakmai szervezetek javasolták, én csak elfogadtam őket – vagy nem.”

Kár, hogy az nem derül ki a cikkből, mely szakmai szervezet zseniális ötlete volt Nógrádiné kiállítása, illetőleg, hogy azt Szőcs miért fogadta el. És akit meg nem, azt – kivált Nógrádi asszony műveinek tükrében – miért nem?

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.