Százmilliós kártérítést követel Szőcs Géza az Indextől

  • narancs.hu
  • 2015. november 12.

Villámnarancs

Interjút adott a milánói világkiállítás kormánybiztosa a Heti Válasznak, aki nemcsak beperelte az Indexet, de „százmilliós kártérítést” is követel tőlük.

Pedig azt még Szőcs Géza is elismeri, hogy nem is az Indexszel, hanem annak az egyik munkatársával, „egy rögeszmés emberrel” van baja, aki – idézzük – „fél évtizede nem képes magához térni abból a sokkból, hogy megjelent egy közszereplő, aki a saját értékrendje szerint mer dönteni arról, mely festők jussanak külföldi kiállításon való részvételi lehetőséghez”.

false

 

Fotó: Németh Dániel

Nos, ha jól vesszük ki, ez a közszereplő volna maga Szőcs Géza.

Vagy mégsem?

Mert amikor az újságíró erre azt kérdi tőle, akkor hogy is áll a dolog Nógrádi György biztonságpolitikai celeb kedves nejével, Nógrádi Kiss Magdolnával, aki vélhetően Szőcsnek köszönhetően, a varesei kolostorban mutathatta be halhatatlan műveit, rögvest árnyalja pár mondattal korábbi nyilatkozatát. „Tagadom, hogy bárkit megilletne az értékrend-megállapítás monopóliuma (…) a festők legtöbbjét szakmai szervezetek javasolták, én csak elfogadtam őket – vagy nem.”

Kár, hogy az nem derül ki a cikkből, mely szakmai szervezet zseniális ötlete volt Nógrádiné kiállítása, illetőleg, hogy azt Szőcs miért fogadta el. És akit meg nem, azt – kivált Nógrádi asszony műveinek tükrében – miért nem?

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.