Unortodox családtámogatási rendszer

  • narancs.hu
  • 2016. április 28.

Villámnarancs

Egyszerre gyarapszik a Matolcsy család, a Mészáros család, az Orbán család. Ki állíthatná meg őket?

A Matolcsy unokatestvérének érdekeltségébe tartozó vs.hu közismerten félmilliárdnál is többet kapott, az unokatestvér felesége pedig egyenesen az egyik alapítvány igazgatója lett. A Matolcsy felesége által vezetett Balatonakarattyán a jegybanki alapítványok 860 millióért vettek gyermeküdülőt, a település művelődésszervezőjének fiát (!) pedig kinevezték az egyik alapítvány igazgatójának. Két alapítvány kuratóriumában is tisztséget vállaló, szintén Balatonakarattyához kötődő úriember pedig így vallott a családhoz fűződő viszonyáról: „A Matolcsy családot, így Matolcsy Gyöngyit is régóta ismerem. Családjainkat többgenerá­ciós barátság köti össze.”

A legtöbb pénzt az alapítványoktól egy olyan cég nyerte, amelyet egy Mészáros Lőrinc leendő vejeként emlegetett bölcsész fiatalember vezet. Nekik segít be az egyik építkezésbe Orbán Viktor vejének volt cége.

Igen, mindez a sok pozíció és megrendelés a törvény erejével is eltitkolni próbált jegybanki pénzekből sikeredett a b. családoknak. A mi pénzünkből.

Sokan követelték, hogy az ügyészség kezdjen el vizsgálódni. Nos, az ügyészség vezetője Polt Péter, és nem találnák ki, de a felesége az egyik jegybanki alapítvány felügyelőbizottságának elnöke, egy másiknak pedig tagja. Vagyis Matolcsyék családi alapítványaitól kapja a pénzét.

Polt Péter és Polt-Palásthy Marianna

Polt Péter és Polt-Palásthy Marianna

Fotó: Németh Dániel

Mikor a parlamentben erről kérdezték, Polt azt felelte: „Ön azt állítja, hogy valaki, jelesül az én feleségem, bűncselekményt követett el. Én azt gondolom, hogy még eljárás sincsen.”

Bizony, és nem is lesz eljárás, amíg Polt Péter a főügyész.

Matolcsyt nemrég lincseléstől féltette Hadházy Ákos LMP-s politikus. Mi a magunk részéről Polt Péterért is kezdünk aggódni.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.