Visszhang: tévésorozat

Az elrabolt lány

  • - ts -
  • 2025. április 23.

Visszhang

Rájár a rúd a gyermekekre az angol sorozatokban, régi közös tudásunk ez.

Ritkán ússzák meg ép bőrrel, de ha kihúzzák az utolsó részekig, jó esélyük van rá. A maradandó lelki sérülés, ha nem rágják túlságosan a néző szájába, happy endnek számít. Különösen igaz mindez a gyerekrablásos sorozatokra, ha a második-harmadik részben nem rendezik ki az aprónépet, jó esély van a boldog fináléra, történjék addig és utána bármi is (jelen műtárgyunk címe is mutatja, hogy ebben a szakágban versenyez, öt részben). Persze a gyerekélet akkor sem fenékig tejfel az efféle (brit, skandináv bűnügyi) művekben, ha történetesen csupa felnőtt szereplő szenved – döntő többségüknek nehéz gyerekkora volt. Rémes szülei. S a traumákról tudható, hogy apáról fiúra, anyáról leányra, generációról generációra szállnak.

Az elrabolt lány a streamingvilág kaukázusi krétaköre, kisebb-nagyobb engedményekkel a feltételezett fogyasztói igényeknek. Két híres és érdemdús színésznő anyaszerepben vívja csatáját, finoman szólva is nyílt lapokkal. Holliday Grainger (Robin a C. B. Strike-ból) a rossz, Denise Gough (Dedra az Andorból – interjú vele az online felületünkön) a jó, ami ugyebár a művészi alkatokkal némileg ellentétes választás, de láttunk már ilyet, és semmi sem egyszerű a mai világban.

Az elrabolt lány egy gyerekrablási histórián keresztül próbál valamit mesélni a feledés jótékony homályáról, a szelektív memóriáról, a múlt bűneiről és a jelen szenvedéseiről. Forma és tartalom kerekre csiszolva, a tét látszólag nagy. Valójában plusz egy sorozat a sok ilyen közt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.