Visszhang: tévésorozat

Az elrabolt lány

  • - ts -
  • 2025. április 23.

Visszhang

Rájár a rúd a gyermekekre az angol sorozatokban, régi közös tudásunk ez.

Ritkán ússzák meg ép bőrrel, de ha kihúzzák az utolsó részekig, jó esélyük van rá. A maradandó lelki sérülés, ha nem rágják túlságosan a néző szájába, happy endnek számít. Különösen igaz mindez a gyerekrablásos sorozatokra, ha a második-harmadik részben nem rendezik ki az aprónépet, jó esély van a boldog fináléra, történjék addig és utána bármi is (jelen műtárgyunk címe is mutatja, hogy ebben a szakágban versenyez, öt részben). Persze a gyerekélet akkor sem fenékig tejfel az efféle (brit, skandináv bűnügyi) művekben, ha történetesen csupa felnőtt szereplő szenved – döntő többségüknek nehéz gyerekkora volt. Rémes szülei. S a traumákról tudható, hogy apáról fiúra, anyáról leányra, generációról generációra szállnak.

Az elrabolt lány a streamingvilág kaukázusi krétaköre, kisebb-nagyobb engedményekkel a feltételezett fogyasztói igényeknek. Két híres és érdemdús színésznő anyaszerepben vívja csatáját, finoman szólva is nyílt lapokkal. Holliday Grainger (Robin a C. B. Strike-ból) a rossz, Denise Gough (Dedra az Andorból – interjú vele az online felületünkön) a jó, ami ugyebár a művészi alkatokkal némileg ellentétes választás, de láttunk már ilyet, és semmi sem egyszerű a mai világban.

Az elrabolt lány egy gyerekrablási histórián keresztül próbál valamit mesélni a feledés jótékony homályáról, a szelektív memóriáról, a múlt bűneiről és a jelen szenvedéseiről. Forma és tartalom kerekre csiszolva, a tét látszólag nagy. Valójában plusz egy sorozat a sok ilyen közt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.