Visszhang: film

Bosszúra készen

  • SzSz
  • 2022. szeptember 28.

Visszhang

Mit tanultunk az elmúlt pár évtized tinifilmjeiből?

A népszerűség mulandó, a pletyka örök, mindenki valamelyik Harvard-szintű egyetemért teper, ha pedig valaki vallomást tesz bűneiről, gyengéiről vagy szexuális élményeiről, akkor tuti a közelben forog egy diktafon, hogy aztán a monológot az egész iskola megismerhesse.

Pontosan ezekre a sarokkövekre épül a Bosszúra készen is, csak épp a cukormáz alatt megkeseredett fiatalok és sötét fordulatok rejlenek. Egyik hősünk, Drea például azért zuhan hatalmasat a népszerűségi listán, mert a fiúja kiszivárogtatja privát szexvideóját, ő pedig elkeseredésében rátalál Eleanorra, aki ugyan soha nem volt bálkirálynőjelölt, de tudja, hogy milyen számkivetettnek lenni: szerelme épp azután alázta meg, hogy coming outolt. Ketten többlépcsős tervet forralnak, amelynek lényege, hogy egymás zaklatóit alázzák meg. S ahogy az ilyenkor lenni szokott, időközben össze is barátkoznak, a kesernyés bosszú pedig jócskán megváltoztatja őket.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.