Visszhang: film

Bosszúra készen

  • SzSz
  • 2022. szeptember 28.

Visszhang

Mit tanultunk az elmúlt pár évtized tinifilmjeiből?

A népszerűség mulandó, a pletyka örök, mindenki valamelyik Harvard-szintű egyetemért teper, ha pedig valaki vallomást tesz bűneiről, gyengéiről vagy szexuális élményeiről, akkor tuti a közelben forog egy diktafon, hogy aztán a monológot az egész iskola megismerhesse.

Pontosan ezekre a sarokkövekre épül a Bosszúra készen is, csak épp a cukormáz alatt megkeseredett fiatalok és sötét fordulatok rejlenek. Egyik hősünk, Drea például azért zuhan hatalmasat a népszerűségi listán, mert a fiúja kiszivárogtatja privát szexvideóját, ő pedig elkeseredésében rátalál Eleanorra, aki ugyan soha nem volt bálkirálynőjelölt, de tudja, hogy milyen számkivetettnek lenni: szerelme épp azután alázta meg, hogy coming outolt. Ketten többlépcsős tervet forralnak, amelynek lényege, hogy egymás zaklatóit alázzák meg. S ahogy az ilyenkor lenni szokott, időközben össze is barátkoznak, a kesernyés bosszú pedig jócskán megváltoztatja őket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.