Visszhang: koncert

Billy Idol

Visszhang

Furcsa páros Billy Idol és Steve Stevens.

Előbbi még mindig a megtestesült karizma a színpadon, és 66 évesen jobb bicepsze van, mint nekem, amikor tinédzserként heti ötször jártam edzőterembe. Utóbbi viszont maga a megtestesült rockparódia tupírozott hajával, megereszkedett pocakjával és a fura összeállítású ruhatárával.

De amíg Billy hangja jócskán megkopott a 2020-as évekre, Steve még mindig úgy gitározik, mint nagyon kevesen. Megbízható zenésztársaival jó ideje gondoskodik arról, hogy a produkció ne torkolljon kabaréba. Idolunk ezen az estén sem nagyon találta a hangját – talán nem hallotta magát rendesen a monitorfülesből –, mindenesetre az Eyes Without a Face volt talán az egyetlen dal, amelyet tisztességesen végigénekelt.

 
Fotó: Palágyi Barbara 

Az időnként szemerkélő esőben a mintegy 10 ezer lelkes nézőnek előadott show természetesen a slágerekre támaszkodott, de kaptunk két újabb dalt, továbbá egy Heartbreakers-feldolgozást Born to Lose és egy korai Generation X-számot is. A legutóbbi, szintén a Budapest Parkban tartott koncert záródarabja, a Mony Mony ezúttal a szettlista közepére szorult, közvetlenül Stevens lehengerlő szólóbetétje után – utóbbiba beleépültek a Van Halen-féle Eruption, illetve a Led Zeppelintől az Over the Hills and Far Away és a Stairway to Heaven taktusai.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány a tettes

A DK-s politikus visszavonulásának mindenki örül. Örül a Fidesz, örülnek azok is, akik őszintén a pokolra kívánják Orbánt és a rendszerét. Hiszen Gyurcsány távozása felér egy beismeréssel: tényleg mindenért ő a hibás.