Visszhang: koncert

Billy Idol

Visszhang

Furcsa páros Billy Idol és Steve Stevens.

Előbbi még mindig a megtestesült karizma a színpadon, és 66 évesen jobb bicepsze van, mint nekem, amikor tinédzserként heti ötször jártam edzőterembe. Utóbbi viszont maga a megtestesült rockparódia tupírozott hajával, megereszkedett pocakjával és a fura összeállítású ruhatárával.

De amíg Billy hangja jócskán megkopott a 2020-as évekre, Steve még mindig úgy gitározik, mint nagyon kevesen. Megbízható zenésztársaival jó ideje gondoskodik arról, hogy a produkció ne torkolljon kabaréba. Idolunk ezen az estén sem nagyon találta a hangját – talán nem hallotta magát rendesen a monitorfülesből –, mindenesetre az Eyes Without a Face volt talán az egyetlen dal, amelyet tisztességesen végigénekelt.

 
Fotó: Palágyi Barbara 

Az időnként szemerkélő esőben a mintegy 10 ezer lelkes nézőnek előadott show természetesen a slágerekre támaszkodott, de kaptunk két újabb dalt, továbbá egy Heartbreakers-feldolgozást Born to Lose és egy korai Generation X-számot is. A legutóbbi, szintén a Budapest Parkban tartott koncert záródarabja, a Mony Mony ezúttal a szettlista közepére szorult, közvetlenül Stevens lehengerlő szólóbetétje után – utóbbiba beleépültek a Van Halen-féle Eruption, illetve a Led Zeppelintől az Over the Hills and Far Away és a Stairway to Heaven taktusai.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.