Visszhang: lemez

Chameleons: Arctic Moon

Visszhang

Nem a Chameleons futotta a legnagyobbat a nyolcvanas évek búskomor gitárzenekarai közül.

Pedig az 1983-as Script of the Bridge-et ma már joggal emlegetik a posztpunk legjobb albumai között, de az elsöprő siker elmaradt, és az évtized végére furcsa körülmények között feloszlott a brit együttes. Azóta volt egy összeborulás az ezredforduló környékén, de a jogi viták és a tagok közötti feszültségek miatt ez nem bizonyult tartósnak. Az énekes-basszusgitáros Mark Burgess néhány évvel ezelőtt még Chameleons Vox néven koncertezett nálunk, de mostanra sikerült elásniuk a csatabárdot Reg Smi­thies gitárossal, és 24 év kihagyás után elkészítették ötödik sorlemezüket, amelynek a zenekar hagyományaihoz híven elég ronda borítója van, valószínűleg bármelyik olvasó szebbet tudna rajzolni.

Bár az Arctic Moon könnyedebben és harsányabban indul, mint amilyen az életmű túlnyomó része, nem kell sokáig várni, hogy bekússzon Smithies jellegzetes gitárhangzása. A harmadik számig nem is lehet ok különösebb panaszra, csak aztán a zenekar átkapcsol balladaüzemmódra. Ez ön­magában nem lenne baj, de a biztató kezdethez képest ez a blokk erős csalódás, a Magnolia helyenként kifejezetten kellemetlen, a Rock ’n’ Roll Suicide című Bowie-dalra válaszoló David Bowie Takes My Hand már sokkal jobb, de túlságosan terjengős. A záró Saviours Are a Dangerous Thing megmenti a lemez végét, de sajnos a mindenképpen örvendetes viszontlátás ellenére sem lehet a korai anyagok súlyához mérni az Arctic Moont.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Varga Judit választása

Nem világos, milyen színjáték bontakozik ki szemünk előtt, az pedig végképp homályos egyelőre, végül hogyan döntenek: megteszik-e a „visszautasíthatatlan” ajánlatot, az érintett a tisztesség maradéka megőrzését választja vagy elfogadja az eddiginél is gátlástalanabb kézitusa katonájának szerepét a hatalomért.

Közel kétmilliárd forint vízdíjat követel az állam Miskolctól, a város bérlakásait adta fedezetként

A magyar állam 2023 végén úgy kapta meg ingyen a rezsicsökkentés miatt milliárdos hiányt halmozó MiVíz Kft.-t 24 milliárd forintos vagyonával, hogy konszolidációt ígértek Miskolcnak. Erre nem került sor, idén nyáron viszont benyújtotta 1,8 milliárdos ki nem fizetett vízdíj számláját a városnak. A törlesztés fedezeteként egy 2,2 milliárd forintra értékelt önkormányzati bérlakásos társasházát adta zálogba a fideszes városvezetés.

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.