Visszhang: koncert

Depeche Mode

Visszhang

Amikor az ember a tizedik Depeche Mode-koncertjére készül, nincsenek különleges elvárásai.

A legutóbbi, 2017/2018-as Global Spirit elnevezésű turné mindhárom magyarországi állomásán ott voltam, és igencsak ingadozott a színvonal. Szerencsére a zenekar most épp egy kifejezetten erős albumon van túl: az idén márciusban kiadott Memento Mori a Mode talán legjobb lemeze az 1997-es Ultra óta, és ahogy abban bízni lehetett, az együttes élőben is remek formát mutat. Dave Gahan már nem pörög annyit, mint korábban, de ettől még tökéletesen uralja a színpadot, és igazolja, hogy korábban ezeken a hasábokon jogosan neveztem ki Freddie Mercury utódjának. Négy új dalt kapunk, ami pont elég, emellett pedig jó érzékkel adagolva jönnek a régi slágerek. Kellemes meglepetés az általam élőben még soha nem hallott Sister of Night. Martin Gore nagyszerűen énekli a Question of Lustot és a Strangelove-ot, a korábban kissé unalmas Precious most sokkal feszesebben szólal meg, és még a 2005-ös Playing the Angelről előszedett John the Revelator is nagyot szól. További libabőrt az Andy Fletcher emlékének ajánlott World in My Eyes és a visszafogott üzemmódban előadott Condemnation szolgáltat. És érdemes egy szó erejéig még visszatérni Gahanre. Bő egy hete sokan azzal védték Axl Rose halovány teljesítményét, hogy 61 évesen már nem lehet úgy énekelni, mint régen, de a Depeche Mode frontembere, akárcsak nemrég a szintén 61 éves Ian Astbury, sikeresen rájuk cáfolt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.