Visszhang: film

Fenevad

Visszhang

Baltasar Kormákur nemzetközi hódítóútja a túlélés tematikájára épül (Dermesztő mélység, Everest, Sodrásban); a Fenevad is ezt a palettát színesíti.

Az álla­tos horror és a túlélődráma (és a bizarr országimázsfilm) elemeit vegyítő alkotás senkinek sem fogja megülni a gyomrát; olyasmire számíthatunk, mint egy lelkiismeretesebben elkészített Netflix-film. A kiváltani kívánt fiziológiai és érzelmi reakciókat kiváltja, de látszik, hogy minden arányt az átélés teljes hiányában, laboratóriumi körülmények közt hoztak létre.

Az özvegy orvos apa (Idris Elba) két kamasz lányával New Yorkból Dél-Afrikába utazik, hogy a nemrég elhunyt anya emlékének adózzanak. Ami a gyökerekhez való megható visszatalálás lehetne, hamar rémálomba fordul, amikor egy orvvadászoktól traumatizált oroszlán kezdi terrorizálni a családot.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.