Visszhang: film

Halál a Níluson

  • - kg -
  • 2022. február 23.

Visszhang

A vonatos Christie-klasszikus megvolt, ideje volt rátérni a hajósra.

A szálak ismét Kenneth Branagh kezében futnak össze, úgy rendezőként, mint Poirot-ként – érthető döntés, hiszen már az Orient expresszen is milyen derekas munkát végzett összes minőségében. Branagh híres arról, hogy Shakespeare-től Hamupipőkén át Thorig bármit megfilmesít, ami az útjába kerül, és e lefegyverző mindentudást sosem rest a középszer szolgálatába állítani.

Nem a gőz, hanem a szolid, polgári unalom hajtotta az Orient expresszt, tehát igazi klasszikus volt ahhoz képest, amit Branagh Agatha-üzemmódban másodjára elkövetett. Poirot idétlen bajuszinstallációja mellett felrémlik a 2017-es filmből, mintha a sztárok legalább élvezték volna az old school vonatozást, végül is kellemes lötyögés volt, kis befektetés, nagy hozam, nulla feszültség. Ezúttal oda e kis örömünk is, Gal Gadot alig húzó húzónévként változatos ruhakölteményekben kókadozik, Armie Hammer pedig legfeljebb a viselt dolgai miatt hívja fel magára a figyelmet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.