Visszhang: film

Halál a Níluson

  • - kg -
  • 2022. február 23.

Visszhang

A vonatos Christie-klasszikus megvolt, ideje volt rátérni a hajósra.

A szálak ismét Kenneth Branagh kezében futnak össze, úgy rendezőként, mint Poirot-ként – érthető döntés, hiszen már az Orient expresszen is milyen derekas munkát végzett összes minőségében. Branagh híres arról, hogy Shakespeare-től Hamupipőkén át Thorig bármit megfilmesít, ami az útjába kerül, és e lefegyverző mindentudást sosem rest a középszer szolgálatába állítani.

Nem a gőz, hanem a szolid, polgári unalom hajtotta az Orient expresszt, tehát igazi klasszikus volt ahhoz képest, amit Branagh Agatha-üzemmódban másodjára elkövetett. Poirot idétlen bajuszinstallációja mellett felrémlik a 2017-es filmből, mintha a sztárok legalább élvezték volna az old school vonatozást, végül is kellemes lötyögés volt, kis befektetés, nagy hozam, nulla feszültség. Ezúttal oda e kis örömünk is, Gal Gadot alig húzó húzónévként változatos ruhakölteményekben kókadozik, Armie Hammer pedig legfeljebb a viselt dolgai miatt hívja fel magára a figyelmet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.