tévésorozat

Kaos

Visszhang

A görög mitológia a mai napig vonzza a nézőket, s a Netflix szériája, ha nem is a legjobb, de talán a leglátványosabb darabja a felhozatalnak.

Zeusz, a megalomániás őrült egyszer csak félteni kezdi mindenhatóságát, lévén a halandók odalent összepiszkítják a róla állított emlékművet, a felesége pórázon rángatja, ráadásul még ráncosodik is. Számos (inkább számtalan) gyermeke közül csupán egy nyitja rá az Olümposz ajtaját, a jó Dionüszosz, aki nagyon szeretne feljebb lépni a családi bizniszben, hogy a mámor felügyelete helyett valami komolyabb isteni pozíciót szerezzen, de a Papa nem engedi. Így akad össze a szerelmét gyászoló Orpheusszal, akivel talán meg tudják dönteni az al- és felvilág abszolutizmusát.

Jeff Goldblum, úgy tűnik, annyira rákapott a pszichopata pojáca isten szerepére a Thor: Ragnarökben, hogy újra kedve támadt elmerülni végtelen önmagában – ki hibáztatná. A sorozat ötletes elemek hadával igyekszik a nézőt magához láncolni, félsikerrel: az ajándékot rejtő trójai müzli, a drogkereső Kerberoszok és Goldblum imádnivaló majomkodása elég ahhoz, hogy a modernizált adaptációra ne egyből unjunk rá. A végtelenségig azonban nem tudja fenntartani az érdeklődést, a problémát pedig az is mélyíti, hogy a széria képtelen eldönteni, hogy dramedy vagy „comedra” akar-e lenni. A vígjátéki és drámai elemek rossz arányban és ritmusban érkeznek, ami a sztori gyengeségén sem segít sokat. Persze a téma rajongóinak kellő csiklandozást nyújthat a produkció az adaptált elemek és a korabeli celebek felismerésének örömével.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”