tévésorozat

Kaos

Visszhang

A görög mitológia a mai napig vonzza a nézőket, s a Netflix szériája, ha nem is a legjobb, de talán a leglátványosabb darabja a felhozatalnak.

Zeusz, a megalomániás őrült egyszer csak félteni kezdi mindenhatóságát, lévén a halandók odalent összepiszkítják a róla állított emlékművet, a felesége pórázon rángatja, ráadásul még ráncosodik is. Számos (inkább számtalan) gyermeke közül csupán egy nyitja rá az Olümposz ajtaját, a jó Dionüszosz, aki nagyon szeretne feljebb lépni a családi bizniszben, hogy a mámor felügyelete helyett valami komolyabb isteni pozíciót szerezzen, de a Papa nem engedi. Így akad össze a szerelmét gyászoló Orpheusszal, akivel talán meg tudják dönteni az al- és felvilág abszolutizmusát.

Jeff Goldblum, úgy tűnik, annyira rákapott a pszichopata pojáca isten szerepére a Thor: Ragnarökben, hogy újra kedve támadt elmerülni végtelen önmagában – ki hibáztatná. A sorozat ötletes elemek hadával igyekszik a nézőt magához láncolni, félsikerrel: az ajándékot rejtő trójai müzli, a drogkereső Kerberoszok és Goldblum imádnivaló majomkodása elég ahhoz, hogy a modernizált adaptációra ne egyből unjunk rá. A végtelenségig azonban nem tudja fenntartani az érdeklődést, a problémát pedig az is mélyíti, hogy a széria képtelen eldönteni, hogy dramedy vagy „comedra” akar-e lenni. A vígjátéki és drámai elemek rossz arányban és ritmusban érkeznek, ami a sztori gyengeségén sem segít sokat. Persze a téma rajongóinak kellő csiklandozást nyújthat a produkció az adaptált elemek és a korabeli celebek felismerésének örömével.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

Az öntudat napjai

A a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.

Utat tört magának

Tasó Lászlót 2022-ben még szavazati rekorddal választották országgyűlési képviselővé, jövőre már csak listán indítja a Fidesz–KDNP. Nyíradonyban, ahol harminc éve lett polgármester, és ahová dőlt az uniós pénz, az új vezetés kifizetetlen közvilágítási számlával, büntetőeljárásokkal szembesült, továbbá azzal, mi minden függ a képviselőtől.