Visszhang: lemez

Kylie Minogue: Tension II.

  • - minek -
  • 2024. október 23.

Visszhang

Páratlan az az alkotói szorgalom, amely az ausztrál popikon működését jellemzi ebben az évtizedben.

A tavalyi Tension folytatásaként is felfogható, de önállóan is működő új album immár a tizenhetedik Kylie-sorlemez. A Tension II. a számos temetés után is feltámadó, folyton megújuló, sok-sok leágazásában létező diszkó, az érzékiséget és a test ritmikus mozgását középpontba állító vokális tánczene örökérvényűségét ünnepli. Ehhez pedig többnyire jól sikerült, és csak kis mértékben generikus szerzemények szolgálnak eleven illusztrációként. A felütésnek szánt Lights Camera Action elektropop/elektrohouse stíluselemei és Kylie kissé hűvös hanghordozása csak kevéssé teszik sarkossá a megszólalást, de a Taboo-val már visszatalálunk a lépkedő basszusoknak, a vonós hangmintáknak és flörtölő vokáloknak abba a mesevilágába, ahonnan a legszívesebben nem is szabadulna az ember. A Kiss Bang Bangtől a Diamondson át a Dance to the Musicig szabályos diszkó-house stílusgyakorlatot hallunk, amely egy pillanatra sem próbálja meg kizökkenteni vagy felkavarni a befogadót, legalábbis, ha eltekintünk a néha túlzásba vitt énekhang-manipulációtól. S amikor fülünk már megszokná Kylie amúgy megunhatatlan hangját és szolid önismétléseit, jönnek a kollaborációk, amelyek között néhány frissebb hatású szerzemény is akad. The Blessed Madonna némileg elevenebb ütemeket rak az Edge of Saturday Night alá, Bebe Rexhával és Tove Lóval remek, szexi triót alkotnak (My Oh My), a Sia lemezéről már ismerős Dance Alone pedig tökéletesen ötvözi a két előadó erényeit.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.

Árvák harca

A jelenből visszatekintve nyilvánvaló, hogy a modern, hol többé, hol kevésbé független Magyarország a Monarchia összeomlásától kezdődő történelmében szinte állandó törésvonalak azonosíthatók.