Visszhang: lemez

Kylie Minogue: Tension II.

  • - minek -
  • 2024. október 23.

Visszhang

Páratlan az az alkotói szorgalom, amely az ausztrál popikon működését jellemzi ebben az évtizedben.

A tavalyi Tension folytatásaként is felfogható, de önállóan is működő új album immár a tizenhetedik Kylie-sorlemez. A Tension II. a számos temetés után is feltámadó, folyton megújuló, sok-sok leágazásában létező diszkó, az érzékiséget és a test ritmikus mozgását középpontba állító vokális tánczene örökérvényűségét ünnepli. Ehhez pedig többnyire jól sikerült, és csak kis mértékben generikus szerzemények szolgálnak eleven illusztrációként. A felütésnek szánt Lights Camera Action elektropop/elektrohouse stíluselemei és Kylie kissé hűvös hanghordozása csak kevéssé teszik sarkossá a megszólalást, de a Taboo-val már visszatalálunk a lépkedő basszusoknak, a vonós hangmintáknak és flörtölő vokáloknak abba a mesevilágába, ahonnan a legszívesebben nem is szabadulna az ember. A Kiss Bang Bangtől a Diamondson át a Dance to the Musicig szabályos diszkó-house stílusgyakorlatot hallunk, amely egy pillanatra sem próbálja meg kizökkenteni vagy felkavarni a befogadót, legalábbis, ha eltekintünk a néha túlzásba vitt énekhang-manipulációtól. S amikor fülünk már megszokná Kylie amúgy megunhatatlan hangját és szolid önismétléseit, jönnek a kollaborációk, amelyek között néhány frissebb hatású szerzemény is akad. The Blessed Madonna némileg elevenebb ütemeket rak az Edge of Saturday Night alá, Bebe Rexhával és Tove Lóval remek, szexi triót alkotnak (My Oh My), a Sia lemezéről már ismerős Dance Alone pedig tökéletesen ötvözi a két előadó erényeit.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."