Visszhang: lemez

Public Service Broad­casting: The Last Flight

Visszhang

„Tájékoztatni, oktatni, szórakoztatni” – így fordítható le a Public Service Broadcasting első albumának címe.

A 2009-ben Londonban alapított kvartettnek valóban ez a küldetése. Bár énekesük nincs, zenéjük mégsem nevezhető instrumentálisnak, ugyanis szerzeményeikben rádiófelvételekből és különböző hangarchívumokból mintáznak részleteket, és ezek segítségével dolgoznak fel történelmi témákat. A zenéjükben a posztrockot, az elektronikus zenét és az indie-t ötvöző együttes készített már lemezt az űrversenyről vagy például a brit bányászok életéről.

A PSB mostani, ötödik anyaga is konceptalbum, ezúttal az úttörő női pilóta, Amelia Earhart története áll a fókuszban, aki Charles Lindbergh után másodikként repülte át egyedül az Atlanti-óceánt 1932-ben, öt évvel később pedig a Csendes-óceán felett tűnt el navigátorával együtt. Mivel nem állt rendelkezésre annyi archív felvétel, mint korábban, a PSB egy színésszel olvastatta fel Earhart írásait, de ez az egyetlen változás az eddigi lemezekhez képest. Az előző anyagon elvétve már szerepeltek vendégénekesek is, és most is van pár hagyományosabb dal, amelyek ezúttal kissé leesnek az albumról. Különösen a Gurr énekesnőjével készült The Fun of It hangzik érdektelennek, de hagyományosabb hangulataiban szerencsére nem okoz csalódást az együttes. A PSB a repülés diadalát és tragikumát is nagyon jól csomagolja pár perces miniszimfóniákba, úgyhogy a The Last Flight, ha nem is új csúcspont a diszkográfiában, azért érdemes tenni vele egy próbát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.