Visszhang: lemez

Public Service Broad­casting: The Last Flight

Visszhang

„Tájékoztatni, oktatni, szórakoztatni” – így fordítható le a Public Service Broadcasting első albumának címe.

A 2009-ben Londonban alapított kvartettnek valóban ez a küldetése. Bár énekesük nincs, zenéjük mégsem nevezhető instrumentálisnak, ugyanis szerzeményeikben rádiófelvételekből és különböző hangarchívumokból mintáznak részleteket, és ezek segítségével dolgoznak fel történelmi témákat. A zenéjükben a posztrockot, az elektronikus zenét és az indie-t ötvöző együttes készített már lemezt az űrversenyről vagy például a brit bányászok életéről.

A PSB mostani, ötödik anyaga is konceptalbum, ezúttal az úttörő női pilóta, Amelia Earhart története áll a fókuszban, aki Charles Lindbergh után másodikként repülte át egyedül az Atlanti-óceánt 1932-ben, öt évvel később pedig a Csendes-óceán felett tűnt el navigátorával együtt. Mivel nem állt rendelkezésre annyi archív felvétel, mint korábban, a PSB egy színésszel olvastatta fel Earhart írásait, de ez az egyetlen változás az eddigi lemezekhez képest. Az előző anyagon elvétve már szerepeltek vendégénekesek is, és most is van pár hagyományosabb dal, amelyek ezúttal kissé leesnek az albumról. Különösen a Gurr énekesnőjével készült The Fun of It hangzik érdektelennek, de hagyományosabb hangulataiban szerencsére nem okoz csalódást az együttes. A PSB a repülés diadalát és tragikumát is nagyon jól csomagolja pár perces miniszimfóniákba, úgyhogy a The Last Flight, ha nem is új csúcspont a diszkográfiában, azért érdemes tenni vele egy próbát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.