Visszhang: lemez

Public Service Broad­casting: The Last Flight

Visszhang

„Tájékoztatni, oktatni, szórakoztatni” – így fordítható le a Public Service Broadcasting első albumának címe.

A 2009-ben Londonban alapított kvartettnek valóban ez a küldetése. Bár énekesük nincs, zenéjük mégsem nevezhető instrumentálisnak, ugyanis szerzeményeikben rádiófelvételekből és különböző hangarchívumokból mintáznak részleteket, és ezek segítségével dolgoznak fel történelmi témákat. A zenéjükben a posztrockot, az elektronikus zenét és az indie-t ötvöző együttes készített már lemezt az űrversenyről vagy például a brit bányászok életéről.

A PSB mostani, ötödik anyaga is konceptalbum, ezúttal az úttörő női pilóta, Amelia Earhart története áll a fókuszban, aki Charles Lindbergh után másodikként repülte át egyedül az Atlanti-óceánt 1932-ben, öt évvel később pedig a Csendes-óceán felett tűnt el navigátorával együtt. Mivel nem állt rendelkezésre annyi archív felvétel, mint korábban, a PSB egy színésszel olvastatta fel Earhart írásait, de ez az egyetlen változás az eddigi lemezekhez képest. Az előző anyagon elvétve már szerepeltek vendégénekesek is, és most is van pár hagyományosabb dal, amelyek ezúttal kissé leesnek az albumról. Különösen a Gurr énekesnőjével készült The Fun of It hangzik érdektelennek, de hagyományosabb hangulataiban szerencsére nem okoz csalódást az együttes. A PSB a repülés diadalát és tragikumát is nagyon jól csomagolja pár perces miniszimfóniákba, úgyhogy a The Last Flight, ha nem is új csúcspont a diszkográfiában, azért érdemes tenni vele egy próbát.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.