Visszhang: tévésorozat

Botrány királyi módra

Visszhang

Nyilván sokan emlékeznek még A viszony című drámasorozat sajátos, „bifokális” struktúrájára.

Kétszer láttuk nagyjából ugyanazt a szituációt, különböző szereplők nézőpontjából, s azok így az egyezések ellenére sokszor egészen eltérő történeteket adtak ki. Nos, nagyjából ez történik az Interjú a herceggel és a Botrány királyi módra című produkciókkal is – ráadásul az utóbbiban Ruth Wilson játssza a főszerepet. A két alkotás egyazon évben jelent meg, egyazon témáról beszél, de az eltérő hangsúlyok és a nüanszok, amelyeket ez a sorozat hozzáad a másik által elmondottakhoz, elegendőek ahhoz, hogy ne pusztán újrázásként éljük meg, hanem valóban élvezzük a szériát. Már csak azért is, mert Wilson még jócskán elmélyített hangjával is kibillenthetetlen a törtető riporternő figurájából, Michael Sheen pedig istenien tenyérbe mászó herceg. Az angol humor remekül működik, még egy ilyen – főleg egy ilyen – kínos helyzetben is.

András herceget ma már mindenki a pedofil botrányával azonosítja, idáig eljutni azonban nem volt épp hullámvasút. Már persze főleg András hercegnek nem, de a sajtó is alaposan megküzdött az információkért, illetve az igazságért. Persze az interjút készítő Emily Maitlis történetét látva úgy tűnik, hogy a saját karrier nimbusza legalább olyan fontos volt.

Ettől függetlenül kamera előtt pedofília vádjával szembesíteni egy királyi sarjat, mindenképpen olyan médiatörténeti esemény, amelyről érdemes filmet csinálni és nézni is. De hogy mindjárt kettőt?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."