Visszhang: lemez

Mayberian Sanskülotts: Rekult II.

Visszhang

A hazai lo-fi hullám idején indult zenekar tavaly ünnepelte 10. születésnapját, ebből az apropóból terveztek kiadni egy dupla lemezt a korai dalaik újravett verziójával.

A járvány miatt azonban a projekt megakadt, első körben csak az akusztikus duó felállásban rögzített Rekult I. készült el. Erről azt írtam tavaly, hogy önmagában indokolatlan a megjelenése, mert azon túl, hogy jobban szól az eredetinél, nem igazán ad pluszt, mivel zeneileg már jóval előrébb tartanak. De hozzátettem azt is, hogy az értékelés kifejezetten a fél albumnak szól, ha majd a második rész is megjelenik, együtt alighanem jobbat fognak érdemelni.

A Rekult II.-re végül egy teljes évet kellett várni, ennek fényében már érthetőbb, hogy kettébontották a közzétételt. A felvételen az együttes jelenlegi hatfős felállása hallható, Balogh Gallusz és Csordás Zita mellett Dorozsmai Gergő – gitár, vokál; Justin Spike – dob; Szigeti Árpád – basszusgitár; Várnai Sziló – szintetizátor, vokál. Dorozsmai felelt a produceri munkáért is, az ő érdeme a hangzás, amely ezúttal is hibátlan lett: összehasonlítási alap nélkül is áll rá a jelző, de ha meghallgatjuk a dalok eredeti, recsegős kazettás magnón felvett, gyakorlatilag élvezhetetlen változatát, akkor még inkább. Tizenegy szám került fel a lemezre. Ezek között több olyan van, amelyeket az évek során már játszottak zenekari felállásban, de végleges formájukat most nyerték el, és olyanok is akadnak, amelyeket már rég elfelejtettek. A dupla album méltó lezárása az első tíz évnek, egyúttal a következő időszakot is megalapozza.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."