Visszhang: tévésorozat

Sara – Nő az árnyékban

  • - ts -
  • 2025. június 11.

Visszhang

A Maurizio De Giovanni regénysorozatából készült hatrészes tévé­adaptáció nehéz dolgokat csomagol selyempapírba, de a kibontással nem sokat vesződik.

Egy darabig gyönyörködik a színes szalagban, amellyel átkötötte, aztán hagyja az egészet, rábízza másra, bontsa ki, ha tudja.

Nápolyban van minden, anyai hűtlenség, gyász egy idegenért, kettőért, örök harag, megbocsátás, szétszakítottság, egymásrautaltság és még egy rakás szerencsétlenség. Ám mindezek egymásból következnek, nyílegyenesen: hűtlenségből a hűség, haragból az engesztelés, elsodratásból a visszatalálás – sohasem fordítva. Drámából a krimi.

A drámát az alkotók a címszerepet adó Teresa Saponangelo kezébe nyomják, tessék, kezdj vele valamit, nekünk figyelnünk kell a krimire. A színésznő bírja tovább, egészen a végéig jelen van, egy-egy pillantásában, egy-egy nehezen kibukó mosolyában hihető és felkavaró érzelmek jelennek meg, de az alkotók hamar kidőlnek. Erősen kezdenek, a tékozló anya nem hiszi, hogy elhagyott és csak a boncasztalon viszontlátott gyermekét baleset érte, s nyomozni kezd, amit megkönnyít szakmai múltja, de mégis elcsodálkozunk, amikor az első rész végén már ítéletet is hirdet, s végre is hajtja, pláne, hogy mindez csak a startpozíció, s nem egy másik, de ugyanez a történet folytatódik tovább, hogy röpke szárnyalás után belevesszen a poliziotteschi filmek leg­klisésebb zárlatába, amelyben ismét fény derül a maffia és a populista politikai elit bagzására. De Giovanni regényei nem olvashatók magyarul, ami eleve helytelen, de nem is a világ vége.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Női dzseki trendek, amelyeket érdemes figyelni idén ősszel és télen

  • Támogatott tartalom

Az őszi-téli szezon mindig a kabátok és dzsekik időszaka: ezek a darabok nemcsak a melegedről gondoskodnak, hanem meghatározzák az egész öltözéked stílusát is. Idén a klasszikus megoldások mellett számos új irányzat is teret nyer, amelyek egyszerre praktikusak és divatosak. Nézzük, milyen trendek hódítanak a női dzsekik világában a következő hónapokban!

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.