Visszhang: tévésorozat

Sara – Nő az árnyékban

  • - ts -
  • 2025. június 11.

Visszhang

A Maurizio De Giovanni regénysorozatából készült hatrészes tévé­adaptáció nehéz dolgokat csomagol selyempapírba, de a kibontással nem sokat vesződik.

Egy darabig gyönyörködik a színes szalagban, amellyel átkötötte, aztán hagyja az egészet, rábízza másra, bontsa ki, ha tudja.

Nápolyban van minden, anyai hűtlenség, gyász egy idegenért, kettőért, örök harag, megbocsátás, szétszakítottság, egymásrautaltság és még egy rakás szerencsétlenség. Ám mindezek egymásból következnek, nyílegyenesen: hűtlenségből a hűség, haragból az engesztelés, elsodratásból a visszatalálás – sohasem fordítva. Drámából a krimi.

A drámát az alkotók a címszerepet adó Teresa Saponangelo kezébe nyomják, tessék, kezdj vele valamit, nekünk figyelnünk kell a krimire. A színésznő bírja tovább, egészen a végéig jelen van, egy-egy pillantásában, egy-egy nehezen kibukó mosolyában hihető és felkavaró érzelmek jelennek meg, de az alkotók hamar kidőlnek. Erősen kezdenek, a tékozló anya nem hiszi, hogy elhagyott és csak a boncasztalon viszontlátott gyermekét baleset érte, s nyomozni kezd, amit megkönnyít szakmai múltja, de mégis elcsodálkozunk, amikor az első rész végén már ítéletet is hirdet, s végre is hajtja, pláne, hogy mindez csak a startpozíció, s nem egy másik, de ugyanez a történet folytatódik tovább, hogy röpke szárnyalás után belevesszen a poliziotteschi filmek leg­klisésebb zárlatába, amelyben ismét fény derül a maffia és a populista politikai elit bagzására. De Giovanni regényei nem olvashatók magyarul, ami eleve helytelen, de nem is a világ vége.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.