Visszhang: lemez

Stereolab: Instant Holograms on Metal Film

Visszhang

A Stereolab különálló sziget volt a 90-es évek alternatív szcénájában.

A londoni központú brit–francia zenekar elütött a gitárzúzós korszellemtől, inkább kísérleteztek bugyborékoló szintihangzásokkal, krautrockos lüktetéssel, bossa novával és ezernyi mással, a párizsi születésű Lætitia Sadier énekdallamai pedig erőteljesen merítettek a 60-as évek francia csajpopjából is. A 2009-ig működő együttes sosem robbantott bankot, az elmúlt időszakban mégis alapvető hivatkozási ponttá vált az indie-szcéna új előadói számára.

A pár éve újra aktív Stereolab több mint másfél évtized után jelentkezett most új albummal. Tim Gane, az együttes gitárosa és fő dalszerzője egy interjújában azt mondta, hogy minden anyagba úgy ugrik bele, mintha semmit sem tudna a zenéről, a nulláról próbál meg építkezni. Ehhez képest az Instant Holograms on Metal Film mégis a Stereolab által már korábban feltérképezett területeken marad, onnan sokkal messzebbre nem merészkedik.

A játékosság ugyanakkor nem hiányzik most sem, az Electrified Teenybop! szekvenszeres diszkója, a Vermona F Transistor álmodozós hangulata és a hétperces Melodie Is a Wound eszünkbe juttatja azt, hogy miért is annyira szerethető a Stereolab optimista barkácspopja. A sarkaiból nem fordítja ki a világot az új lemez, de tisztességesen sikerült a visszatérés, és így szerencsére az új daloknál sem kell majd unatkozni és kilógni sörért június 15-én sem, amikor pályafutásuk során először Budapesten koncerteznek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.