Visszhang: lemez

Stereolab: Instant Holograms on Metal Film

Visszhang

A Stereolab különálló sziget volt a 90-es évek alternatív szcénájában.

A londoni központú brit–francia zenekar elütött a gitárzúzós korszellemtől, inkább kísérleteztek bugyborékoló szintihangzásokkal, krautrockos lüktetéssel, bossa novával és ezernyi mással, a párizsi születésű Lætitia Sadier énekdallamai pedig erőteljesen merítettek a 60-as évek francia csajpopjából is. A 2009-ig működő együttes sosem robbantott bankot, az elmúlt időszakban mégis alapvető hivatkozási ponttá vált az indie-szcéna új előadói számára.

A pár éve újra aktív Stereolab több mint másfél évtized után jelentkezett most új albummal. Tim Gane, az együttes gitárosa és fő dalszerzője egy interjújában azt mondta, hogy minden anyagba úgy ugrik bele, mintha semmit sem tudna a zenéről, a nulláról próbál meg építkezni. Ehhez képest az Instant Holograms on Metal Film mégis a Stereolab által már korábban feltérképezett területeken marad, onnan sokkal messzebbre nem merészkedik.

A játékosság ugyanakkor nem hiányzik most sem, az Electrified Teenybop! szekvenszeres diszkója, a Vermona F Transistor álmodozós hangulata és a hétperces Melodie Is a Wound eszünkbe juttatja azt, hogy miért is annyira szerethető a Stereolab optimista barkácspopja. A sarkaiból nem fordítja ki a világot az új lemez, de tisztességesen sikerült a visszatérés, és így szerencsére az új daloknál sem kell majd unatkozni és kilógni sörért június 15-én sem, amikor pályafutásuk során először Budapesten koncerteznek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.