Azt is fontos azonban megemlíteni, hogy ezen a fesztiválon adta fennállása első magyarországi koncertjét a The Dandy Warhols. A Nagyerdei Stadion köré épített helyszínre komoly mennyiségű eső zúdult péntek este, de sportsajtós sablonnal élve „az égiek végül kegyesnek bizonyultak”. Öt perccel a koncert kezdete előtt állt el a zuhé, ám ettől még nem özönlöttek tömegek a víztorony tőszomszédságában álló színpadhoz. Így könnyű volt akár az első sorba is beállni és közvetlenül szemlélni a zenészeket – még úgy is, hogy a fények inkább csak hátulról világították meg őket. Courtney Taylor-Taylor frontember csak éneklésre használta a mikrofonját, a közönséggel való kommunikációra nem; unokatestvére, az emblematikus frizurát viselő Brent DeBoer nemcsak dobolt, hanem kiváló vokálozással erősítette a produkciót; Zia McCabe ellenállhatatlanul billentyűzött és csörgőzött, mint mindig; a kalapot viselő Peter Holmström pedig állandó összeköttetésben volt az effektpedáljaival. A nyitószám a Dandys első, 1995-ös lemezén szereplő Ride volt, utána pedig már a You Were the Last High jött, de jóval kásásabb, elszállósabb verzióban, mint ahogy azt a lemezről megszokhattuk. A slágerek nagy része felcsendült: volt Get Off, Not If You Were the Last Junkie on Earth, Godless, We Used to Be Friends, és persze nem maradt el legismertebb daluk, a Bohemian Like You sem. A Boys Betterrel zárult a mindössze 65 perces szett, és ugyan egy kétszer ilyen hosszú klubkoncert sokkal inkább illett volna hozzájuk, panaszra így sem lehet semmi okunk.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!