Visszhang: lemez

The Grogans: Stagger

Visszhang

Az elmúlt években főleg Írországra kellett figyelni, ha jó új gitárzene­karokra voltunk kíváncsiak, pedig Ausztrália is ontja magából a remek fiatal együtteseket.

Közéjük tartozik a melbourne-i The Grogans, akik tulajdonképpen nem is számítanak annyira újoncnak. A power trió két tagja, Quin Grinden énekes-gitáros és Angus Vasic basszusgitáros már a gimnáziumban haverok voltak – Jordan Lewis dobossal közösen 2016-ban kezdtek el zenélni. Még abban az évben kijött az első EP, amelyet további kettő követett, 2019 óta pedig az albumformátumra koncentrálnak. Stagger című friss munkájuk már az ötödik a sorban, és ahogy a korábbi lemezeiken, úgy ezen is erőteljesen hallatszik egyik legnagyobb ihletőjük, a 60-as évek szörfrockja. De nem csak 50–60 évvel ezelőtti kedvenceik vannak: a nyitó Oh Boyból egyértelműen kicseng az Arctic Monkeys. A Come Up (Goes Down) nyitánya a Franz Ferdinand munkásságában keresendő, aztán jön egy furcsa szerkesztői (produceri?) húzás: három ballada követi egymást, amelyek egyaránt a Byrdsre emlékeztetnek. A vinyl B oldalán ismét felpörög a bpm, és ekkor jön a lényeg. A Social Cue egy vérbeli rockdal, akárcsak a Roundabout, a kettő közé pedig kiválóan illeszkedik a kortárs Shame-re és a korábban Slaves néven ismert Soft Playre emlékeztető Roll Back. Ez a lemez legjobb dala, és szerencsére az utolsó harmadban sem ül le a színvonal: a középtempós Happier Man, a lírai Worry About Everything és az enyhén Beach Boys-os All My Days is parádés.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.