Visszhang: lemez

U.S. Girls: Bless This Mess

  • - minek -
  • 2023. április 19.

Visszhang

Meghan Remy, a 4AD kiadó jelenkorának egyik legfontosabb előadója, aki másfél évtizedes, U.S. Girls néven űzött szólókarrierje alatt sokszínű, izgalmasan változatos, kiváló albumokban csúcsosodó életművet hozott létre.

Remy 2010-ben költözött Chicagóból Torontóba, és azóta is a helyi szcénában alkot; előbb különböző független kiadóknál publikálta lemezeit, mígnem szerződtette a londoni 4AD, és a 2015-ös Half Free low-fi zajpopja meghozta számára az áttörést. Idővel kiderült, hogy korai zenéinek a minimalizmusa csupán a körülmények szülte kényszerből fakadt, s valójában a soul, a funk, a többé-kevésbé elektronizált pop és a cipőbámulós pszichedélia lettek zenéinek legfőbb összetevői.

Új lemeze, a Bless This Mess tökélyre viszi a receptet: a hetvenes–nyolcvanas évek szívet-lelket melengető harmóniáit állítja az iróniába csomagolt társadalom- és kultúrkritika szolgálatába. És ezt néha olyan, már-már bombasztikus tánczenei darabok segítségével teszi, mint például a producer-billentyűs varázsló Roger Manning Jr.-ral rögzített hipnotikus jazz-funk-diszkó számmal, a Tux (Your Body Fills Me, Boo)-val. Remy a retró plastic funk Only Daedalust Alex Frankkel, a Holy Ghost! duó tagjának segítségével rakta össze, akárcsak a So Tipically Now elegánsan hűvös szintipopját.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.